اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر خبر داد

یک میلیون و 40 هزار قطعه ظرفیت مرغداری‎های آزادشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: ظرفیت مرغداری‎های سطح شهرستان سالیانه یک میلیون و 40 هزار قطعه است.

یک میلیون و 40 هزار قطعه ظرفیت مرغداری‎های آزادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حبیب‎الله بذرافشان صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان آزادشهر اظهار داشت: به منظور بالا بردن سطح علمی و مهارتی مرغداران یک دوره کارگاه آموزشی تحت عنوان جایگاه مدیریت پرورش در بیمه طیور برگزار شد.

وی تصریح کرد: این کلاس‎ها با حضور مختار مهاجر رئیس مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی گلستان و محمد منصوری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آزادشهر و جمعی از متخصصان در محل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار و 30 مرغدار با حضور در کلاس‎ها و کارگاه آموزشی سطحی علمی، فرهنگی و مهارتی خود را افزایش دادند.

یک میلیون و 40 هزار قطعه ظرفیت مرغداری‎های آزادشهر

بذرافشان ظرفیت مرغداری‎های سطح شهرستان را سالیانه یک میلیون و 40 هزار قطعه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 12 واحد دامی صنعتی هم در سطح شهرستان فعال و دامداران 57 هزار راس دام سبک و 15 هزار و 800 راس دام سنگین را پرورش می‎دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر تعداد مزارع پرورش ماهی این شهرستان را 12 واحد با تولید سالیانه 186 تن ماهی اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به حمایت‎های بخش دولتی و شرایط آب و هوایی شهرستان و استان جوانان جویای کار به پرورش ماهی علاقه بیشتری نشان دهند.

6 هزار و 175 کلنی زنبورعسل در آزادشهر وجود دارد

بذرافشان با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 هزار و 175 کلنی زنبورعسل در سطح این شهرستان وجود دارد، اذعان داشت: با توجه به گرمای شدید هوا زنبورداران کلنی‎های خود را به نقاط مرتفع کوهستانی کوچ و در کوهستان‎های جنوبی رامیان و مسیر کوهستانی خوش‎ییلاق به سمت شاهرود مستقر تا تلفات کمتری داشته باشند.

وی با استناد به آمار و ارقام سال‎های قبل و ضرر و زیان‎هایی که متوجه کشاورزان شد، تاکید کرد: زنبورداران نسبت به بیمه زنبورهای خود اقدام و از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‎های حاشیه کوه‎ها خودداری کنند تا مثل سال‎های قبل دچار حادثه سیل و خسارات ناشی از آن نشوند.

انتهای پیام/2307/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول