اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

حل مشکلات معیشتی مردم باید دغدغه اصلی مسئولان باشد

استاندار خراسان‌رضوی گفت: حل مشکلات معیشتی مردم باید دغدغه اصلی مسئولان باشد.

حل مشکلات معیشتی مردم باید دغدغه اصلی مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسین فروزان‌مهر در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با بیان اینکه حل مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه دهک‌های پایین درآمدی باید دغدغه اصلی مسئولان ذیربط باشد، اظهار کرد: از اعضای این کمیسیون انتظار می‌رود با اهتمام بیش از پیش، زمینه خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم استان و زائران بارگاه منور رضوی را فراهم کنند.

وی با اشاره به انجام نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران استان در این حوزه، ادامه داد: مسئولان استانی و شهرستان‌ها موظف به اجرایی ‌کردن تمام مصوبات و بخش‌نامه‌های ابلاغی کمیسیون تنظیم بازار استان هستند و برای کوتاهی احتمالی در انجام وظایف محوله هیچ دلیلی پذیرفتنی نیست.

فروزان‌مهر، اتخاذ سیاست‌های منطقی مبتنی بر کار کارشناسی برای کنترل بازار را در خراسان‌رضوی با توجه به جمعیت بالا و نیز حضور انبوه زائران دارای اهمیت مضاعف دانست و اذعان داشت: برای تنظیم بازار نه تنها توجه به نیازهای مصرفی کنونی، بلکه نیازهای آتی و جمعیت زائران در پیش‌بینی ذخایر مورد احتیاج باید لحاظ شود.

رئیس کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان رضوی، برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت را یکی از سیاست‌های اتخاذ شده جهت کاهش واسطه‌گری و عرضه مستقیم کالا به مصرف‌کنندگان عنوان و اضافه کرد: در مشهد و غالب شهرستان‌ها این نمایشگاه‌ها برپا شده است و از تمام فرمانداران انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به برگزاری آن اقدام کنند.

در ادامه فروزان‌مهر از خرید 163 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد و افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی با همکاری دستگاه‌هایی چون جهاد کشاورزی باید با توجه به فعالیت دلالان و رقابتی شدن خرید گندم، به این عرصه ورود جدی‌تری داشته باشد و با اتخاذ سیاست‌های تشویقی حمایتی زمینه افزایش رغبت کشاورزان برای فروش تولیدات خود به دولت را فراهم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون مواردی چون اولویت در ارائه تسهیلات سال آینده نهاده‌های دامی و اعطای 50 کیلوگرم کود به ازای فروش هر تن گندم به دولت برای تشویق کشاورزان مورد تایید قرار گرفته و به تمام شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/70002/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول