اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل:

کشف 765 اصله قاچاق چوب‌آلات در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل از کشف و ضبط 765 اصله قاچاق چوب‌آلات و الوار جنگلی در اردبیل خبر داد.

کشف 765 اصله قاچاق چوب‌آلات در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی برج ثریا عصر امروز در جریان دستگیری قاچاقچیان عرصه‌های جنگلی در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 765 اصله چوب‌آلات قاچاق توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و توقیف شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این قاچاق از مناطق شمالی کشور به سمت اردبیل صورت گرفته است، تصریح کرد: اخیراً نیز یک محموله‌ای را شناسایی و عوامل آن را دستگیر کردیم که اقدام به حمل چوب و الوارهای قاچاق می‌کردند.

برج ثریا خاطر نشان کرد: از این محموله 202 اصله چوب قاچاق و ابزار و امکانات مربوط به آن کشف و ضبط شد و دو نفر نیز قاچاقچی در این زمینه دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل اضافه کرد:‌ این قاچاقچیان از طریق دو دستگاه خودروی نیسان قصد حمل چوب‌آلات جنگلی را داشتند که با مراقبت‌های لازم و پیگیری مأموران انتظامی کورائیم در نیر این قاچاقچیان دستگیر شده و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

وی بیان کرد: قطعاً مبارزه جدی با این پدیده و توقیف خودروهای حامل چوب و الوار قاچاق با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود که امیدواریم دستاورد و نتایج آن برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های جنگلی و منابع طبیعی ظهور و بروزی واقعی پیدا کند.

جنگل‌های شمالی به ویژه جنگل‌های واقع در منطقه حیران به مکان سوءاستفاده و سوداگرانه قاچاقچیان و افراد متخلفی تبدیل شده است که گردنه حیران و مناطق بکر و زیبای آن را به نقطه هلاکت رسانده‌اند و به طوریکه هر روز با افزایش قطع درختان و اشجار در این منظرگاه زیبای طبیعی به ویژه در محدوده استان اردبیل شاهد وارد آمدن ضربه‌ای سهمناک به زیبایی طبیعت هستیم که دست‌های قوی نیز وجود ندارد تا این ید ناپاک را ببرد تا امکان سوءاستفاده بیشتر برای قاچاقچیان فراهم نشود.

انتهای پیام/62001/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول