اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان خبر داد

39 درصد جمعیت همدان زیر پوشش تأمین اجتماعی/ 218 هزار بیمه‌شده اصلی در همدان

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی همدان 679 هزار و 200 نفر است، گفت: 39 درصد از جمعیت استان زیر پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

39 درصد جمعیت همدان زیر پوشش تأمین اجتماعی/ 218 هزار بیمه‌شده اصلی در همدان

محمد عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شصتمین سالگرد تأسیس سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: عمده‌ترین فعالیت تأمین اجتماعی افزایش تعداد بیمه‌شدگان و زیر پوشش قرار دادن افراد جدید با طیف‌های مختلف درآمدی است.

وی با اشاره به وجود 11 شعبه ثابت تأمین اجتماعی در سطح استان افزود: پنج شعبه اقماری نیز در شهرستان فامنین، صالح‌آباد، قروه درجزین، قهاوند و فیروزان نهاوند فعال هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان تصریح کرد: راه‌اندازی سه شعبه اقماری نیز در بخش پیرسلمان شهرستان اسدآباد، مریانج و دمق سردرود رزن در دست اقدام است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته وی سه کارگزاری تأمین اجتماعی نیز در سطح استان فعالیت دارند که دو کارگزاری در شهرستان همدان و یک کارگزاری نیز در ملایر فعال است.

عسگری با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان اصلی تأمین اجتماعی در حال حاضر بیش از 218 هزار و 610 نفر است، بیان داشت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در سطح استان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران نیز 27 هزار و 463 نفر است که شامل بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با بیان اینکه جمعیت زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی همدان 679 هزار و 200 نفر است، ابراز داشت: 39 درصد از جمعیت استان زیر پوشش تأمین اجتماعی قراردارد.

*امسال 10 هزار و 752 دفترچه صادر شد

وی اضافه کرد: درصد جمعیت شهری زیر پوشش 65 درصد است و بیشترین درصد بیمه‌شدگان نیز در بخش بیمه‌شدگان اجباری است.

عسگری با اشاره به گروه‌های مختلف زیر پوشش تأمین اجتماعی تصریح کرد: 121 هزار و 140 نفر در بخش بیمه‌شدگان اجباری، هشت هزار و 313 نفر در بخش بیمه‌شدگان اختیاری، 19 هزار و 337 نفر از مشاغل آزاد و مددجویان، دو هزار و 500 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری، 31 هزار و 604  راننده، 16 هزار و 874 قالیباف، 531 نویسنده، 15 هزار و 326 نفر از کارگران ساختمانی و سه هزار و 55 نفر نیز در بخش بیمه‌شدگان توافقی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان قالیباف با 6.60 درصد، نویسندگان با 5.82 درصد و کارگران ساختمانی با 5.22 درصد افزایش بیشترین رشد را طی امسال داشته‌ است.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با اشاره به پرداخت تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت این سازمان افزود: در زمینه تعهدات کوتاه‌مدت طی امسال تا پایان اردیبهشت، 96 میلیون و 763 هزار ریال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد دارد.

وی یادآور شد: در زمینه تعهدات بلندمدت نیز یک میلیارد و 933 میلیون و 238 هزار ریال پرداخت شده که حدود 30 درصد افزایش داشته است.

عسگری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در زمینه دفترچه‌ها نیز طی امسال 10 هزار و 752 دفترچه صادر، 48 هزار و 483 دفترچه تجدید و 797 دفترچه المثنی صادر شده است.

وی با بیان اینکه امسال به عنوان سال طلایی تأمین اجتماعی است، گفت: امسال 200 هزار نفر دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای در رشته کارهای ساختمانی و کارگر ساختمانی به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اضافه می‌شود.

*حداقل حقوق پرداختی بازنشستگان 700 هزار تومان است

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان ابراز داشت: از دیگر اقدامات مهم تصویب مصوبه‌ای بود که طبق آن، سازندگان ملک از ابتدای تیر ماه بابت حق بیمه کارگران ساختمانی هیچ مبلغی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی هفت درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند، اضافه کرد: 10 درصد از سوی دولت و از محل هدفمندی یارانه‌ها و 10 درصد نیز از سوی سازندگان ملکی که کارگران در آنجا مشغول بودند، پرداخت می‌شد.

عسگری ادامه داد: در این زمینه به منظور کاهش فشار بر اقشار ضعیف جامعه، مقرر شد از یکم تیر ماه سازندگان ملک حق بیمه‌ای پرداخت نکنند و دولت از بودجه خود 900 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با اشاره به افزایش 25 درصدی حقوق بازنشسته‌ها طی امسال عنوان کرد: حداقل حقوق پرداختی به افرادی که 30 سال سابقه دارند 700 هزار تومان است.

وی این اقدام را کار بزرگی دانست و ادامه داد: با فراهم شدن نقدینگی، این مهم برای نخستین بار اجرایی شده و از یکم تیر ماه به حساب مستمری‌بگیران واریز شده است.

عسگری توجه به بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و ابراز داشت: در حال حاضر تعداد بیشتری از مستمری‌بگیران زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند تا دغدغه هزینه درمان نداشته باشند.

وی با اشاره به افزایش 200 هزار نفری کارگران ساختمانی زیر پوشش تأمین اجتماعی در سطح کشور تصریح کرد: امسال تعداد بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی از 600 هزار نفر به 800 هزار نفر افزایش می‌یابد.

عسگری با بیان اینکه عمده خدمات سازمان تأمین اجتماعی در بحث درمان متمرکز است، گفت: با راه‌اندازی سامانه پیامکی جدید به شماره 1000142811 بیمه‌شدگان می‌توانند با سازمان تأمین اجتماعی استان در ارتباط باشند.

وی اظهار کرد: سامانه پرسش و پاسخ در سایت سازمان به آدرس www.tamin.ir و سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی تلفنی به شماره 142 از دیگر راه‌های برقراری ارتباط است که بیمه‌شدگان می‌توانند بدون مراجعه به مراکز، مشکلات خود را مطرح و در اسرع وقت پاسخ دریافت کنند.

انتهای پیام/89006/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول