اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت

بهره‌مندی 570 مددجو از بیمه تأمین اجتماعی در کازرون

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کازرون گفت: تاکنون 568 مددجو زیر پوشش این کمیته از محل هدفمندی یارانه‌ها از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی 570 مددجو از بیمه تأمین اجتماعی در کازرون

پرویز شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: 373 نفر از این تعداد بیمه شدگان را زنان فاقد سرپرست زیر 50 سال و 195 نفر دیگر آنان را افرادی که از طریق این کمیته وام اشتغالزایی دریافت کرده‌اند شامل می‌شود.

وی افزود: 155 نفر از مددجویان دارای طرح خودکفایی زیر پوشش این کمیته در سطح کازرون از محل (کد 994) بیمه تأمین اجتماعی شده که تمام هزینه آن از محل بودجه‌های کمیته امداد این شهرستان پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان کازرون استفاده از تمام مزایای درمانی و لحاظ در سابقه افراد برای بازنشستگی را از جمله مزایای بیمه تأمین اجتماعی مددجویان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته تمام سهمیه اعتبارات برای بیمه مددجویان زیر پوشش این کمیته جذب و در مورد آن اقدام شده است.

شفیعی به ثبت نام 757 نفر واجد بهره‌مندی از بیمه بازنشستگی زنان زیر 50 سال و مردان زیر 55 سال روستائیان و عشایر زیر پوشش این کمیته در سطح شهرستان کازرون اشاره کرد و ابراز داشت: سالانه اسامی این تعداد افراد از سوی این کمیته برای تمدید قرارداد به کارگزاری‌های مرتبط به وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برای درج در سابقه بازنشستگی آنان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 89 به علت عدم انجام تعهد از سوی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی وقفه یک‌ساله در پرداخت هزینه بازنشستگی این قشر ضعیف جامعه ایجاد شده که همین موضوع باعث عدم انجام تعهد سازمان بازنشستگی در سابقه آنان شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به خاطر همین وقفه یکساله مشمولان از کار افتادگی و مستمری بگیران تاکنون موفق به دریافت مستمری بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی خود نشده‌اند.

شفیعی اذعان داشت: در سال گذشته افزون بر 376 میلیون و 300 هزار ریال از محل 10 درصد صدقات جمع‌آوری شده در کازرون و نیز 19 میلیون تومان از محل بودجه‌های این کمیته برای کمک‌های درمانی مددجویان زیر پوشش هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کازرون در پایان از مراکز درمانی به ویژه پاراکلنیک‌های تخصصی و پزشکان متخصص این شهرستان به خاطر عدم پذیرش دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی مددجویان گلایه کرد و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان و مسئول شبکه بهداشت و درمان کازرون خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول