اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی خبر داد

107 هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی در خراسان شمالی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی شمار بیمه‌شدگان این سازمان در استان را 106 هزار و 928 نفر اعلام کرد.

107 هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود تمنانلو پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز تأمین اجتماعی اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان این استان هم اکنون نسبت به ابتدای تاسیس خراسان شمالی با رشد 128 درصدی همراه است.

وی با بیان اینکه در ابتدای تاسیس استان صرفاً 44 هزار و 800 نفر بیمه شده وجود داشت، تصریح کرد: تعداد بیمه شدگان طی 9 سال گذشته 62 هزار و 280 نفر افزایش داشته است.

تمنانلو 51 درصد از بیمه شدگان تأمین اجتماعی خراسان شمالی را در مناطق شهری و 49 درصد را در مناطق روستایی برشمرد و گفت: عمده مأموریت‌های این سازمان در مناطقی بوده که کارگاه‌ها فعالیت دارند.

وی تعداد مستمری‌بگیران این سازمان در استان را 9 هزار و 49 نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در ابتدای تاسیس استان پنج هزار و 432 مستمری‌بگیر بود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به پرداخت 342 میلیارد ریال در قالب تعهدات به بیمه‌گذاران این استان طی سال گذشته اظهار کرد: 189 میلیارد و 158 میلیون ریال در قالب مستمری بازنشستگان، 42 میلیارد و 456 میلیون ریال در قالب مستمری از کارافتادگی، 38 میلیارد و 521 میلیون ریال مقرری بیمه بیکاری، 9 میلیارد و 253 میلیون ریال غرامت دستمزد ایام بارداری پرداخت شده است.

وی همچنین غرامت دستمزد ایام بیماری را 14 میلیارد و 648 میلیون ریال، پرداخت کمک هزینه وسایل پزشکی 530 میلیون ریال، کمک هزینه ازدواج 2 میلیارد و 357 میلیون ریال و کمک هزینه کفن و دفن را 885 میلیون ریال اعلام کرد.

تمنانلو تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در سال 84 را هم 456 نفر خواند و گفت: هم اکنون 746 نفر از مزایای این بیمه در استان استفاده کرده که البته این تعداد نسبت به سال گذشته با پنج درصد کاهش بوده که نشان از اشتغال‌زایی دارد.

وی مجموع افراد زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی در سطح خراسان شمالی را 342 هزار و 394 نفر اعلام کرد و افزود: 73 درصد از جمعیت شهری و همچنین 38 درصد از مجموع جمعیت استان از خدمات مختلف این سازمان برخوردارند.

تمنانلو با اشاره به وجود 2 بیمه اجباری و اختیاری در این سازمان اظهار کرد: بر همین اساس 68 هزار و 164 نفر بیمه شده اجباری در استان هستند.

به گفته وی، بیمه‌های اختیاری نیز در قالب نویسندگان، مددجویان، رانندگان درون شهری، قالیبافان، زنان سرپرست خانوار، باربران، خادمان مسجد است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی شمار افراد برخوردار از بیمه نویسندگان در استان را 229 نفر عنوان کرد و افزود: چهار هزار و 551 نفر از مددجویان، هفت هزار و 453 نفر در قالب مشاغل آزاد و یک هزار و 752 نفر در قالب بیمه اختیاری در صندوق تأمین اجتماعی عضویت دارند.

وی شمار رانندگان درون شهری و برون شهری عضو این صندوق در استان را هشت هزار و 687 نفر، قالیبافان چهار هزار و 858 نفر، زنان سرپرست خانوار 2 هزار و 950 نفر، باربران 234 نفر، خادمان مسجد 413 نفر و کارگران ساختمانی را 6 هزار و 785 نفر عنوان کرد.

تمنانلو در پاسخ به سوالی درباره مطالبات تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این مطالبات به 200 میلیارد ریال رسیده که هم اکنون پیگیری وصول مطالبات از طریق این سازمان در حال انجام است.

وی میزان مطالبات تأمین اجتماعی از شهرداری بجنورد را 50 میلیارد ریال، الیاف شیروان 35 میلیارد ریال، قند شیروان 30 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی احداث ساختمان اداره کل را از برنامه‌های در دست اقدام اعلام کرد و گفت: قرار است کلنگ‌زنی نمادین این پروژه هم‌زمان با روز تأمین اجتماعی در استان انجام شود.

انتهای پیام/63002/ط30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول