اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور:

افزایش بهای بلیت قطار از تهران تعیین تکلیف می‏شود

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور گفت: افزایش بهای بلیت قطار از تهران تعیین تکلیف می‏شود و این امر در محدوده اختیارات ادارات کل استانی نیست.

افزایش بهای بلیت قطار از تهران تعیین تکلیف می‏شود

یوسف گران‏پاشا امروز در حاشیه جلسه‏ای در فرمانداری فیروزکوه با حضور فرماندار، معاونان فرماندار و مسئولان شهرستان فیروزکوه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، با اشاره به برخی اعتراضات در زمینه افزایش چندین برابری بهای بلیت قطارها در منطقه اظهار داشت: تعیین نرخ انواع بلیت‏ها در اختیار راه‌آهن ناحیه شمال نیست و از تهران تعیین تکلیف می‏شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور تصریح کرد: مبنای نرخ بلیت‏ها بر اساس هر 100 کیلومتر دارای یک تعرفه ثابت است و بر اساس آن نرخ نهایی تعیین می‏شود.

گران‏پاشا افزود: اعتراضات زیادی تاکنون از سوی مردم منطقه فیروزکوه مبنی بر کیفیت پایین سالن‏های قطار مسافربری فیروزکوه- مشهد واصل شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور بیان داشت: واگن‏های چینی خریداری و به خطوط ریلی تزریق شده، اما به دلیل شعاع قوس 220 و شیب 25 در هزار در راه‌آهن مسیر فیروزکوه، جوابگو نیست و کارایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده‏ای نزدیک 9 سالن بهسازی شده به خطوط مسافربری قطارهای ساری به مشهد اضافه ‏می‏شود و مورد استفاده قرار می‏گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه‏اندازی ست دوم قطار مسافری ریل‏باس گرگان- پل سفید، احداث روگذر بزرگ دخانیات ساری، بازسازی خط آهن گلوگاه بندر گز و تعمیرات اساسی بر روی حدود 400 دستگاه واگن‏های باری نیز در این اداره کل انجام شده است.

گران‏پاشا متذکر شد: بازسازی سکوهای مسافری، بازسازی نمای تعدادی از ایستگاه‏ها، احداث خط آهن گرگان- اینچه‏برون، توسعه خطوط داخلی ایستگاه‏های ساری، بهشهر و شیرگاه و اجرای چندین دهانه زیرگذر باکسی از جمله اقدامات شاخص راه‏آهن شمال بوده است.

انتهای پیام/2568/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول