اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی قزوین خبر داد

افزایش تخت‌های C.C.U و I.C.U بیمارستان رازی قزوین

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: با اضافه شدن شش تخت به هر یک از بخش‌های C.C.U و I.C.U بیمارستان رازی، تعداد تخت‌های این دو بخش به 12 مورد افزایش می‌یابد.

افزایش تخت‌های C.C.U و I.C.U بیمارستان رازی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدصادق بابایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اقدامات توسعه‌ای که در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود، افزایش هشت تخت جراحی و اورژانس بیمارستان تاکستان است.

وی با اشاره به اعتبار اختصاص یافته به بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم در سال جاری افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای بخش درمان مستقیم در سال جاری 600 میلیارد ریال و بخش درمان غیرمستقیم 730 میلیارد ریال است که امیدواریم با این میزان اعتبار بتوانیم خدمات مناسبی به بیمه‌شدگان ارائه دهیم.

این مسئول افزود: سال گذشته نیز اعتبار اختصاص یافته به بخش درمان غیرمستقیم 590 میلیارد ریال بود که 530 میلیارد ریال آن محقق شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با اشاره به بالابودن میزان مراجعات بیمه‌شدگان به بیمارستان‌های رازی و تاکستان گفت: با توجه به اینکه میزان دسترسی بیمه‌شدگان به بیمارستان‌های رازی و تاکستان بیشتر از بقیه بیمارستان‌های تأمین اجتماعی است، آمار مراجعات نیز در این بیمارستان‌ها بیشتر است.

بابایی با بیان اینکه بیمارستان‌های رازی و تاکستان در مجموع 79.5 درصد اشغال تخت دارند، عنوان کرد: در بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین آمار ضریب اشغال تخت در سال گذشته 74 درصد و در بیمارستان تاکستان 90 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط اقامت بیمار در بیمارستان بر اساس استاندارد باید کمتر از سه درصد باشد، تصریح کرد: متوسط اقامت بیمار در بیمارستان یکی از شاخصه‌های مهم در ارزشیابی بیمارستان‌هاست که این شاخصه در دو بیمارستان رازی و تاکستان 2.7 درصد است.

به گفته این مسئول آمار فوق نشان می‌دهد که متوسط اقامت بیمار در این دو بیمارستان در سطح استاندارد قرار دارد و بیمار بدون دلیل در این بیمارستان‌ها بستری نمی‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قزوین با بیان اینکه بیمارستان رازی در بحث استقرار نظام حاکمیت بالینی جزو پنج بیمارستان برتر شناخته شد، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 91 در 70 بیمارستان انجام داد، بیمارستان رازی قزوین جزو پنج بیمارستان برتر کشور در بحث استقرار نظام حاکمیت بالینی شناخته شد.

بابایی افزود: البته نظام حاکمیت بالینی در دو بیمارستان رازی و تاکستان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

وی اضافه کرد: استقرار نظام اعتباربخشی نیز از جمله مواردی است که در کشورهای توسعه‌یافته دنیا برای ارزیابی بیمارستان‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه نیز از بین 50 بیمارستانی که مورد ارزیابی قرار گرفتند، دو بیمارستان رازی و تاکستان جزو بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی شناخته شدند که هنوز نتایج نهایی این بررسی اعلام نشده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قزوین عنوان کرد: یکی از دلایلی که موجب شد این دو بیمارستان در این زمینه انتخاب شوند، این بود که سیستم مدیریت کیفیت از سال 79 در بیمارستان‌های رازی و تاکستان مستقر بود که از زیرساخت‌های ضروری برای استقرار نظام اعتباربخشی به شمار می‌رود.

کسب رتبه نخست پرستاری از سوی بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین

بابایی عنوان کرد: بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین سال گذشته رتبه نخست کشوری را در زمینه عملکرد دفاتر بخش پرستاری کسب کرد.

وی افزود: علت کسب این رتبه آن بود که تیم‌هایی در بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین برای ارتقای سلامت، بالابردن و استاندارد کردن خدمات، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی، اتاق عمل و بستری به کار گرفته شدند.

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سازمان گفت: تشکیل جلسه کمیته بیمه درمان به صورت مستمر با حضور مسئولان شوراهای اسلامی کار و کانون بازنشستگان، اجرای مصوبات، برگزاری آزمون، جذب و توسعه نیروی پرستاری از جمله اقدامات انجام شده به وسیله این سازمان بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی قزوین افزود: برگزاری مصاحبه و تبدیل وضعیت استخدامی تمام پزشکان عمومی، داروسازان و کارمندان برای افزایش انگیزه و ارتقای کیفیت خدمات، استقرار نظام ارتقای کیفیت خدمات در بیمارستان‌های رازی و تاکستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین بود.

بابایی اضافه کرد: ارتقای کیفیت خدمات موجب شد که 50 ردیف گروه پرستاری به تشکیلات بیمارستان قزوین اضافه شود که کاهش ساعات اضافه کاری پرستاران و ارائه خدمات بهتر را به دنبال داشت.

بهسازی و نوسازی بخش‌های C.C.U و اورژانس در تاکستان، بهسازی و نوسازی درمانگاه شهید بهشتی، بهسازی و نوسازی داروخانه و آزمایشگاه درمانگاه قائم محمدیه، بهسازی و نوسازی واحدهای اداری و آزمایشگاه درمانگاه شهر صنعتی از جمله اقدامات انجام شده در زمینه عمرانی مراکز خدمات درمانی زیر پوشش مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین بود.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول