اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نحوه توزیع اقلام غذایی در ماه رمضان

مردم: در تمام ایام سال نمایشگاه‌هایی مثل طرح ضیافت دایر شود

در ماه مبارک رمضان برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت در مناطق مختلف از اقدامات مهمی است که مسئولان برای ایجاد تعادل در بازار و تامین نیازهای عمومی جامعه انجام داده‌اند.

مردم: در تمام ایام سال نمایشگاه‌هایی مثل طرح ضیافت دایر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، افزایش قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه‌های اخیر از مسائل مهمی است که مشکلات زیادی برای مردم در سراسر کشور به وجود آورده و زمینه‌ساز نارضایتی ایشان شده است.

مهیا کردن شرایط مناسب برای تهیه اقلام ضروری مورد نیاز مردم از مسائل مهمی است که مسئولان باید با جدیت بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند و به نحوی برنامه‌ریزی کنند.

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عرضه کالا و مایحتاج عمومی مردم در ایام مختلف از عواملی است که تا حدی در آسایش مردم موثر بوده و فروش و عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه مناسبتی و فصلی علاوه بر تامین نیازهای مردم بر کاهش قیمت بازار نیز موثر بوده است.

در ماه مبارک رمضان برگزاری نمایشگاه‌های طرح ضیافت در مناطق مختلف از اقدامات مهمی است که مسئولان برای ایجاد تعادل در بازار و تامین نیازهای عمومی جامعه انجام داده‌اند.

مردم: اقلام توزیعی در نمایشگاه‌ها افزایش یابد

مجید حسینی مطلق از شهروندان سعدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: وجود فشارهای اقتصادی از یک سال گذشته فشار زیادی بر مردم تحمیل کرده و مسئولان باید برای کاهش فشارهای اقتصادی بر شهروندان تلاش کنند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ایام مختلف سال از اقدامات خوبی است که مسئولان انجام داده‌اند و این امر نقشی مهم در آسایش مردم داشته است.

حسینی مطلق خاطرنشان کرد: افزایش اقلام توزیعی در نمایشگاه‌ها از مسائلی است که انتظار داریم مسئولان مربوطه به آن توجه داشته باشند و برنامه‌ریزی جامع و دقیقی در این خصوص انجام دهند.

وی یادآور شد: نمایشگاه طرح ضیافت دشتستان با کیفیت مناسب و قیمت مناسب موجبات رضایتمندی مردم شده است.

منصور شجاعی از شهروندان برازجانی نیز اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تامین اقلام ضروری تاثیر زیادی بر تامین نیازهای مردم دارد.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در طول سال اضافه کرد: تداوم برگزاری نمایشگاه‌ها در ایام مختلف سال از ضروریاتی است که می‌طلبد مدیران و مسئولان ذیصلاح در بحث بازار در ایام مختلف سال به آن توجه داشته باشند.

صادق حسن‌پور از شهروندان آبپخشی نیز می‌گوید: اشکالاتی در برگزاری نمایشگاه‌ها وجود دارد که مسئولان می‌توانند با رفع آنها زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم را فراهم کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نمایشگاه‌ها عموما در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود و انتظار داریم مسئولان ساز و کار لازم برای برگزاری نمایشگاه در شهرهای حومه شهرستان‌ها را فراهم کنند.

حسن‌پور یادآور شد: نمایشگاه طرح ضیافت دشتستان امسال با انسجام خوبی راه‌اندازی شده و رضایت مردمی را در بر داشته است.

امید شادمان نیز گفت: اداره صنعت و معدن دشتستان امسال اقدامات خوبی در راستای توزیع اقلام مورد نیاز مردم انجام داده که قابل تقدیر است.

وی افزود: امیدوار هستیم این امر در سایر شهرهای دشتستان نیز انجام شود.

استقبال بی‌نظیر مردم دشتستان از نمایشگاه طرح ضیافت

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طرح ضیافت از اقدامات ارزنده‌ای است که در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد آن بوده‌ایم و جلب رضایت شهروندان هدف اساسی است که مسئولان در اجرای این طرح دنبال می‌کنند.

عباس تابش خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌های طرح ضیافت استان کالاهای ضروری با تخفیف فوق‌العاده در اختیار مردم قرار گرفته و این امر رضایت عمومی مردم در شهرها و شهرستان‌های مختلف را به دنبال داشته است.

تابش متذکر شد: کیفیت کالاهای توزیعی در نمایشگاه از مسائلی است که سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان بوشهر به آن توجه جدی داشته و در این نمایشگاه شاهد عرضه کالاهای مورد نیاز مردم با کیفیتی بسیار مناسب هستیم.

وی افزود: نظارت بر بازار و قیمت‌ها موضوع مهمی است که مسئولان استان به آن توجه دارند و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم.

فعالیت 410 ناظر در بازارهای استان بوشهر

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: در بحث کنترل بازار شهروندان نقشی اساسی ایفا می‌کنند و انتظار داریم مردم در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان یاری‌گر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر باشند.

تابش به طرح‌های نظارتی و بازرسی از بازار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بیش از 160 بازرس طرح تشدید و 250 ناظر افتخاری در مقاطع صبح و بعد از ظهر و به مدت یک‌ماه به رصد روزانه قیمت‌ها و نظارت بر بازار می‌پردازند.

لزوم مشارکت دستگاه‌‎های اجرایی در برگزاری نمایشگاه

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر نیز گفت: دولت هیچ‌گونه یارانه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌ها اختصاص نداده است و باید برای مشارکت، غرفه‌ها را مجانی در اختیار شرکت‌های تولیدی قرار دهیم.

ابوالقاسم محمدزاده اظهار داشت: ما انتظار داریم تا همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و وزارت کشور به اصناف کمک کنند که نمایشگاه‌هایی مانند فروش بهاره، پاییزه و نمایشگاه طرح ضیافت را برگزار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت گسترده ناظران در امر نظارت بر بازار تاکید کرد: در سطح استان بوشهر بالغ بر 150 بازرس و 250 ناظر افتخاری به صورت نامحسوس با ما همکاری می‌کنند.

محمدزاده گفت: بازرسان نظام صنفی و هم بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت در تمام وقت مقیم هستند که در محل کشتارگاه‌ها، کشتار مرغ را رصد می‌کنند و فروشگاه‌هایی که فروش فوق‌العاده در سطح شهرها به استناد ماده 84 قانون نظام صنفی نظارت کامل دارند.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان غیر از نمایشگاه‌های طرح ضیافت تعدادی فروشگاه‌های منتخب نیز وجود دارد که کالاها را به قیمت مناسب به مردم عرضه می‌کنند.

توزیع اقلام ضروری در 6 بخش دشستان

فرماندار دشتستان نیز بیان داشت: دشتستان دارای موقعیت ویژه‌ای در سطح استان است و نقش این شهرستان در رشد و توسعه استان بوشهر بی‌نظیر است.

علیرضا خرمی اضافه کرد: ساماندهی بازار و تلاش برای رضایت‌مندی مردم امری لازم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به ویژه در ماه مبارک رمضان باید نسبت به بهبود وضعیت عرضه اقلام ضروری و همچنین کاهش قیمت‌ها اهتمام ورزیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه طرح ضیافت به منظور عرضه اقلام پرمصرف با قیمت مناسب در ایام ماه رمضان در شهرستان دشتستان دایر است و برای توزیع کالاهای ضروری در 6 بخش تابعه شهرستان نیز برنامه‌ریزی گسترده صورت گرفته است.

خرمی افزود: ارزان بودن اجناس موجود در نمایشگاه و تنوع کالاهای توزیعی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این نمایشگاه شاهد هستیم و این امر رضایت عمومی شهروندان دشتستان را به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای شروع کار این نمایشگاه در شهرستان دشتستان استقبال بسیار خوبی از آن شاهد بوده‌ایم و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد فعالیت نمایشگاه بزرگ طرح ضیافت تا پایان ماه مبارک رمضان در این شهرستان تداوم می‌یابد.

فعالیت نمایشگاه ضیافت با 40 غرفه در دشتستان

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان نیز گفت: دشتستان دارای بیشترین جمعیت و وسعت در بین شهرستان‌های استان است و برای تامین اقلام ضروری و مایحتاج عمومی مردم از همه امکانات موجود استفاده می‌کنیم.

علی احمدی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت از اقدامات ارزشمندی است که با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان هم‌چون فرمانداری، هلال احمر و ... به‌منظور پاسخگویی به نیازهای مردم شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: در این نمایشگاه 40 غرفه فعالیت دارند که 20 غرفه مواد غذایی و پروتئینی را به شهروندان دشتستانی عرضه می‌کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه هشت غرفه طرح ضیافت اقلام ضروری مانند گوشت، مرغ، برنج و حبوبات را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به توزیع برنج 38 هزار و 500 تومانی در دشتستان، اضافه کرد: سهمیه برنج دشتستان در طرح ضیافت جذب شده و شاهد توزیع 460 تن برنج طرح تنظیم بازار در دشتستان بوده‌ایم.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گفت: علاوه بر برنج‌های توزیع شده در نمایشگاه طرح ضیافت، 140 تن برنج با نرخ مناسب توسط تجار دشتستان تامین شده و شهروندان توزیع می‌شود.

احمدی افزود: در این نمایشگاه 400 تن مرغ 5 هزار تومانی و 220 تن شکر یک‌هزار و 550 تومانی به شهروندان دشتستان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به توزیع 25 تن گوشت قرمز در شهرستان دشتستان گفت: این میزان گوشت با قیمت هر کیلوگرم 16 هزار و 500 تومان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

احمدی اظهار داشت: در این نمایشگاه نماینده دو شرکت تولیدکننده، روغن را 10 درصد ارزان‌تر از قیمت بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان با اشاره به فعالیت نمایندگی شرکت پگاه در نمایشگاه طرح ضیافت دشتستان گفت: غرفه شرکت پگاه محصولات لبنیاتی را با قیمت 10 درصد ارازن‌تر از قیمت بازار بین مشتریان دشتستانی نمایشگاه عرضه می‌کند.

=============

گزارش از: مسعود باقری

=============

انتهای پیام/2452/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول