اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بهشهر خبر داد

برگزاری طرح ضیافت‌الهی در 28 بقعه بهشهر

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر از برگزاری طرح ضیافت الهی در آستانه ماه مبارک رمضان در 28 بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.

برگزاری طرح ضیافت‌الهی در 28 بقعه بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، محمدباقر دینی اظهار داشت: این طرح به عنوان یک طرح اصلی هر سال توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 28 بقعه متبرکه این شهرستان افزود: از اوایل تیرماه سال جاری، غبارروبی و آماده‌سازی بقاع متبرکه برای استقبال از ماه مبارک رمضان انجام شده تا مردم بتوانند در ماه مبارک رمضان، از این اماکن استفاده کنند.

دینی پرداختن به مسائل قرآنی در ماه مبارک رمضان را از اولویت‌های اصلی طرح ضیافت الهی عنوان کرد و گفت: کلاس‌های تفسیر، ترتیل، حفظ و قرائت قرآن هر روزه در بقاع متبرکه‌ی این شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بهشهر از برپایی خیمه‌های معرفت در این طرح خبر داد و افزود: در این خیمه‌ها، کارهای فرهنگی و مشاوره برای وقف انجام خواهد شد و آثار فرهنگی در حوزه‌ حجاب و عفاف نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در طرح ضیافت الهی خبر داد و گفت: سال گذشته یک قاری مصری به مدت پنج روز در استان‌مان برای برگزاری این محافل حضور داشت که امیدواریم امسال نیز این توفیق نصیب مردم استان شود.

دینی گفت: در طرح ضیافت الهی امسال نیز مبلغینی به مناطق محروم اعزام خواهند شد و مسایل فرهنگی و دینی را به مردم آموزش خواهند داد.

 18 امامزاده نوشهر مجری طرح ضیافت الهی هستند

در دیگر خبر این اداره کل، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نوشهر گفت: طرح ضیافت الهی در 18 امامزاده این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شعبان رضایی اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در شهرستان نوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در سال‌های گذشته با استقبال چشمگیر مردم روبه‌رو بوده است، گفت: این طرح در 18 امامزاده این شهرستان برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: طرح ضیافت الهی برای بهینه‌سازی اوقات فراغت مردم در ماه مبارک رمضان در امامزادگان این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر جز‌ءخوانی و اجرای مراسم لیالی قدر در این مکان‌ها، برنامه‌های شاخص دیگری اجرا می‌شود، یادآور شد: ایجاد پایگاه‌های معرفت برای پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی، اخلاقی و اعتقادی مردم از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

رئیس اداره اوقاف نوشهر گفت: جلسات مشاوره برای مسائل خانواده و ازدواج جوانان و جلسات تفسیر در مکان‌های برگزاری طرح ضیافت الهی برای شرکت‌کنندگان گذاشته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه در مکان‌های برگزاری طرح ضیافت الهی نمایشگاه‌های فرهنگی برای بازدید عموم مردم ایجاد می‌شود، متذکر شد: محافل انس با قرآن و حلقه‌های معرفت از دیگر برنامه‌های این طرح است.

 اجرای طرح ضیافت الهی در 21 امامزاده لاریجان آمل

در سومین خبر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان گفت: امسال طرح ضیافت الهی در 21 امامزاده این شهرستان ‌در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام رمضان شجاعی گفت: طرح ضیافت الهی در لاریجان با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان با محافل انس با قرآن با برگزاری ‌این محافل در 21 امامزاده جلیل القدر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امامزادگان باید تبدیل به قطب فرهنگی شود، گفت: یکی دیگر از اهداف این طرح تبدیل کردن امامزادگان به قطب فرهنگی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان ادامه داد: با اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان می‌توان از ظرفیت معنوی امامزادگان و ظرفیت علمی روحانیان برای آشنایی مردم با مسائل شرعی استفاده کرد.

شجاعی تصریح کرد: با برگزاری طرح‌های مختلف فرهنگی و قرانی از جمله طرح ضیافت الهی در امامزادگان می‌توان فرهنگ پسندیده وقف را در بین مردم خیر گسترش داد و این وقفیات را برای امور قرآنی استفاده کرد.

وی در پایان از برنامه‌های شاخص این طرح خبر داد و یادآور شد: برگزاری مراسم احیا شب قدر، اجرای ترتیل‌خوانی و دوره قرآن، برگزاری نماز جماعت، مراسم ویژه ولادت امام حسن(ع) از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول