اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه انجمن کتابخانه عمومی قصرقند مطرح شد

ارتقای علمی جامعه با نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی

در جلسه انجمن کتابخانه عمومی قصرقند مطالبی از جمله ارتقای علمی جامعه با نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم مطرح شد.

ارتقای علمی جامعه با نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قصرقند، بخشدار مرکزی قصرقند شامگاه دوشنبه در جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌ عمومی توحید شهرستان قصرقند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اگر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان نهادینه شود، جامعه پویا و شاداب شده و از نظر علمی ارتقا خواهد یافت. 

مجید خواجه‌زاده افزود: برای اینکه مطالعه و کتابخوانی در بین مردم گسترش یابد باید زیرساخت‌های لازم و سخت‌افزارهای فرهنگی را فراهم کرد و سپس به امور نرم‌افزاری و ترویج فرهنگ مطالعه پرداخت که در این زمینه برنامه‌هایی را در دستورکار داریم. 

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس و خرید کتاب از سوی دانش‌آموزان از فعالیت‌های مهم فرهنگی آموزش و پرورش است که در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی بسیار تأثیرگذار است. 

بخشدار مرکزی قصرقند تصریح کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی توسعه مطالعه و کتابخوانی می‌طلبد که رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها و صدا و سیما، تبلیغات وسیع و مطلوبی داشته باشند.

 مسئول کتابخانه توحید شهرستان قصرقند نیز در ادامه این جلسه ابراز داشت: کتابخانه عمومی توحید قصرقند در سال 1385 آغاز به‌کار کرده و در حال حاضر پنج هزار جلد کتاب و 355 نفر عضو دارد. 

وحید استوار، مهم‌ترین اهداف این نشست را گسترش فرهنگ مطالعه، زیباسازی فضا و نقاشی محوطه کتابخانه و استفاده از اردوهای جهادی دانست. 

وی اذعان کرد: ایجاد ایستگاه‌های مطالعاتی در سطح شهر می‌تواند فرهنگ کتابخوانی را در بین علاقه‌مندان گسترش دهد. 

انتهای پیام/75002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول