اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدت زمان گذشته از سال جاری صورت گرفت

کشتار بهداشتی 27 هزار دام سبک و سنگین در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشتار بهداشتی بیش از 27 هزار دام سبک و سنگین در 6 کشتارگاه این استان در سه ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

کشتار بهداشتی 27 هزار دام سبک و سنگین در کهگیلویه و بویراحمد

محسن صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، پس از تشریح وظایف این اداره‌کل در ابعاد مختلف از جمله در بحث نظارت از کشتار بیش از 27 هزار رأس دام سبک و سنگین در 6 کشتارگاه این استان زیر نظر ناظرین ذبح شرعی و ناظران بهداشتی دامپزشکی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از این تعداد سه هزار و 781 کیلوگرم گوشت و آلایشات ضبط و معدوم شد.

این مسئول، نظارت بر سلامتی و بهداشت فرآورده‌های گوشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد از نظارت بر کشتار طیور هم گفت و افزود: در همین مدت در سه کشتارگاه صنعتی طیور در استان 320 هزار و 834 قطعه مرغ زیر نظر ناظرین ذبح شرعی کشتار شد که مقدار 6 هزار و 414 لاشه ظبط و معدوم شد.

صادقی در ادامه این گفت‌وگو به میزان نظارت‌های بازرسین دامپزشکی نیز اشاره‌ کرد و گفت: در همین مدت تعداد 6 هزار و 343 مورد بازدید از واحدهای تولید و توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط اکیپ‌های نظارت بر بهداشت عمومی ما صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طی این بازدیدها 9 هزار و 754 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی مشکل‌دار ضبط و معدوم شد و در همین راستا 48 مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

صادقی همچنین از مقابله با بیمارهای دامی و طیور و اقداماتی که توسط دامپزشکی باری سرومانیتورینگ و تشخیص درمان و اقدامات دیگر سخن گفت و اذعان داشت: تعداد دو میلیون و 400 هزار و 377 نوبت سر رأس دام با همکاری بخش خصوصی دامپزشکی علیه بیماری‌های آبله و شاربون و تب برفکی، آنتروتکسمی و قانقاریا واکسینه شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: در همین مدت 698 هزار و 310 قطعه طیور صنعتی در مرغداری‌های استان علیه بیماری‌های واگیردار و عفونی طیور واکسینه شده‌اند.

وی، یکی از علل و مشکلات در بیماری‌های دامی استان کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل مصرف نادرست داروهای دامی دانست و ابراز داشت: ساعت و چگونگی مصرف داروها بسیار مهم است که متأسفانه در استان ما چندان این موضوع رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول