اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

فعالیت 44 کارخانه خوراک دام و طیور در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعالیت 44 کارخانه خوراک دام و طیور در مازندران خبر داد.

فعالیت 44 کارخانه خوراک دام و طیور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار با اشاره به اینکه حدود 75 درصد از هزینه یک دامداری مربوط به خوراک دام است، افزود: شناخت مواد اولیه خوراک دام و تشخیص نیازهای دام و از همه مهم‌تر به‌کارگیری روش‌های درست تغذیه در پرورش دام امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در مدیریت پرورش در یک واحد دامداری اعم از سنتی و صنعتی، هزینه‌های نگهداری و تغذیه دام باید با میزان تولید دام متناسب باشد.

نگهدار ابراز داشت: از طرفی خسارات وارده در بخش تغذیه نیز شامل اتلاف منابع علوفه‌ای به دلیل دانش و آگاهی ناکافی در زمینه تغذیه مناسب و صحیح سبب کاهش تولید و چه‌بسا حذف یک دام شیری به جهت عدم رعایت روش‌های درست تغذیه‌ای شده که همه ساله ضررهای زیادی را متوجه دامداران می‌کند.

نگهدار خاطرنشان کرد: در راستای به‌کارگیری دستاوردهای جدید علمی و استفاده از دانش روز در امر تولید خوراک دام و طیور، در حال حاضر تعداد 44 کارخانه تولید خوراک دام و طیور در سطح استان مازندران به تولید کنسانتره به عنوان غذای متعادل، ترکیبی و فرآوری شده که تأمین‌کننده نیازهای غذایی دام متناسب با احتیاجات دام بوده در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول