اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

پایلوت تولید ارگانیک سیب‌زمینی به جای اردبیل، خراسان جنوبی است

رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با 20 درصد تولید سیب‌زمینی کشور نه تنها پایلوت تولید ارگانیک قرار نگرفته بلکه این افتخار نصیب خراسان جنوبی شده است.

پایلوت تولید ارگانیک سیب‌زمینی به جای اردبیل، خراسان جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه توسعه کشت محصولات ارگانیک کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: توسعه کشاورزی ارگانیک نیازمند حمایت دولت و متولیان بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: ‌ترویج محصولات ارگانیک در کنار پویایی اقتصادی کشاورزی می‌تواند به تأمین امنیت و سلامت غذایی جامعه کمکی شایان داشته باشد.

پیرمؤذن در ادامه خاطر نشان کرد: در این زمینه باید برنامه راهبردی تدوین شود تا در کنار حمایت دولت از کشاورزان برای ترویج محصولات ارگانیک برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌ها صورت بگیرد.

این مسئول یکی از عوامل بیماری‌های سرطانی در استان را متأثر از استفاده بی‌رویه از کود و سموم شیمیایی اعلام کرد و ادامه داد:‌ استفاده از این سموم و کود در مزارع کشاورزی یکی از عوامل شیوع سرطان دستگاه گوارشی در کشور است.

وی اضافه کرد:‌ دولت موظف است برای مبارزه با بیماری‌های سرطانی و تضمین سلامت مردم رویکرد اساسی در ترویج و توسعه محصولات کشاورزی در پیش بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اتاق بازرگانی، ‌صنایع و معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه کشاورزان در الگوی کشت فعلی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، بیان کرد: برای ایجاد انگیزه و تشویق کشاورزان برای کشت محصولات ارگانیک دولت باید مشوق‌های لازم را در نظر بگیرد و برای خرید این محصولات به کشاورزان تضمین دهد.

پیرمؤذن با بیان اینکه به رغم وجود استعدادها برای توسعه کشاورزی ارگانیک حرکت‌های گسترده‌ای انجام نشده است، یادآور شد: به رغم آن که استان اردبیل قطب کشاورزی کشور است اما در این خصوص از سهم ناچیزی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با وجود اینکه استان اردبیل 20 درصد سیب‌زمینی کشور را تأمین می‌کند اما پایلوت ارگانیک سیب‌زمینی خراسان جنوبی است.

پیرمؤذن گفت: به صورت جدی پیگیر هستیم تا اردبیل را به عنوان پایلوت محصولات کشاورزی ارگانیک قرار دهیم تا استان از مزایای آن بهره‌مند شود.

وی توجه به اقتصاد و کشاورزی را یک ضرورت توصیف کرد و افزود: برای شکوفایی اقتصادی کشاورزی بخش دولتی باید با تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران تحقیقات لازم را در زمینه محصولات ارگانیک به صورت وسیع در کشور انجام دهد.

پیرمؤذن تصریح کرد: ‌تمام مراحل اعم از برداشت، بسته‌بندی، بازاریابی و شناسایی بازارهای هدف از کشاورزان باید حمایت جدی و عملی داشته باشند.

انتهای پیام/62004/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول