اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس مطرح کرد

لزوم مدیریت نقدینگی کلان کشور در چرخه رشد تولید ملی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خواستار مدیریت نقدینگی کلان کشور در چرخه رشد تولید ملی شد و گفت: رئیس جمهور منتخب این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد.

لزوم مدیریت نقدینگی کلان کشور در چرخه رشد تولید ملی

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اولویت‌های کاری رئیس جمهور منتخب، توجه به تحقق حماسه اقتصادی را یکی از ضروریات دانست و افزود: دشمن با تمام توان، قصد سنگ‌اندازی در مقابل تحقق این مهم را دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه ناکامی آنها را فراهم کرد.

وی با اشاره به فشارهای دشمن و تهدیدات روزافزون آنها گفت: تحریم‌های نفتی کشور یکی از برنامه‌های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نظام سلطه قصد دارد جلوی صادرات نفتی کشور را بگیرد زیرا بخش اعظمی از درآمد کشور از طریق صادرات نفت است.

*لزوم افزایش درآمد کشور/فقط صادرات نفت پاسخگو نیست

وی با تأکید بر اینکه باید به فکر افزایش درآمد کشور بودن صادرات نفت خام باشیم، ادامه داد: در سال جاری مقرر شده 66 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت از طریق صادرات نفت خام تأمین شود و به همین دلیل دشمن به جد دنبال توقف صادرات نفت خام ایران است.

کارخانه‌ای با بیان اینکه چنین اقداماتی از سوی دشمن به هیچ وجه تازگی ندارد، گفت: از تیرماه سال گذشته استکبار جهانی به انحای مختلف برنامه تحریم جمهوری اسلامی را در دستور کار خود داشته است.

وی تأکید کرد: البته با هوشمند و درایت مسئولان تلاش‌های دشمن راه به جایی نبرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید تمام امکانات کشور را در راستای رشد تولید ملی به کار گرفت، ابراز داشت: باید موانع موجود بر سر راه تولید برداشته شود که رئیس جمهور منتخب باید این مهم را در دستور کاری خود داشته باشد.

*برنامه‌ریزی داشته باشیم موفقیم

به گفته وی باید طبق برنامه‌ای هدفمند و مدون در عرصه هدایت نقدینگی کشور گام برداشت و بخش قابل توجهی از این نقدینگی را به سوی ارتقای سطح تولید هدایت کرد.

کارخانه‌ای میزان نقدینگی بخش خصوصی کشور را 457 هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: این چیزی در حدود سه برابر بودجه عمومی دولت است که این مبلغ کلان نشان از وجود سرمایه‌های سرگردان بسیار در کشور است.

وی ابراز داشت: به منظور پیشرفت کشور باید این سرمایه‌های سرگردان را به سوی تولید و سازندگی کشور سوق داد و از این منظر تحول‌آفرین بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت آینده باید مدیریت نقدینگی کلان کشور در چرخه رشد تولید ملی باشد زیرا این مهم بسترساز ایجاد اشتغال می‌شود.

انتهای پیام/89002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول