اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

مدیران برای رفع بیکاری گام‌های اساسی بردارند/ کارخانه ذو‌ب‌آهن قربانی سوء مدیریت شد

فرماندار قروه گفت: رسالت اصلی مدیران در تحقق تعهد اشتغالزایی در سال جاری، ایجاد شغل پایدار و مستمر است.

مدیران برای رفع بیکاری گام‌های اساسی بردارند/ کارخانه ذو‌ب‌آهن قربانی سوء مدیریت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان گفت: امسال برای اولین بار دبیرخانه ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، به دبیری کمیته امداد امام خمینی فعال خواهد شد.

فرماندار قروه با تاکید بر بکارگیری ایده‌های سازنده در زمینه ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در روستاها گفت: در این زمینه تنها نباید به پتانسیل کشاورزی در روستا اکتفا شود، بلکه سایر بخش‌های تولیدی مخصوصا اشتغال خانگی مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این دبیرخانه در زمینه وظایف محول خود، اولویت را برای اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد و سپس بهزیستی قرار دهد.

فرماندار قروه با بیان اینکه 30 درصد تسهیلات اشتغالزایی سال جاری به مناطق روستایی اختصاص خواهد یافت افزود: توسعه اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری و تولید در روستا منجر به توسعه روند عمران و آبادی روستاها و زدودن غبار محرومیت از چهره آن می‌شود.

به گفته فرماندار قروه، درد امروز جامعه بیکاری است که در برخی بخش‌ها راه حل مسکنی و در برخی بخش‌ها راه حل ریشه‌ای را می‌طلبد.

شیخی‌زاده ایجاد اشتغال پایدار و مستمر را نیاز اصلی شهرستان به منظور کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و افزود: در ایجاد فرصت‌های شغلی تنها به ارائه گزارش بسنده نشود و قدم‌های اساسی در راستای کاهش این معضل برداشته شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد به انجام درست کار و تلاش و جدیت بیشتر در اجرای آن، شاخص پیشبرد امور است، اظهار داشت: این عامل موثر در نهاد تک تک مدیران شهرستان وجود دارد و گواه آن تحقق فرصت‌های شغلی تعهد شده در کمترین زمان ممکن بود.

وی این نکته را هم گفت که ایجاد هر یک شغل پایدار در برابر 50 شغل ناپایدار ارزش بیشتری دارد.

فرماندار قروه با تاکید بر پرهیز از ایجاد شغل‌های کاذب، گفت: رشد قارچ‌گونه برخی موسسات مالی و اعتباری که بعضا اعتبار چندانی هم ندارند، در رده شغل‌های کاذب و فریبنده قرار دارد که علاوه بر تاراج سرمایه مردم با تبلیغات گوناگون سود بیشتر و تسهیلات آن چنانی، معضلات فراوانی را برای کارکنان خود و صاحبان حساب در این موسسات پدید آورده است.

شیخی‌زاده  اظهار نظر مدیران در زمینه شناخت منابع برای طرح‌های اشتغالزا، شناسایی نیروی کار مستعد در شهرستان و تسهیلات مورد نیاز برای حمایت از طرح‌های اشتغالزایی را خواستار شد.

فرماندار قروه در ادامه با اشاره به وضعیت ذوب آهن کردستان گفت: این کارخانه به دلیل سوءمدیریت و پرداختن به برخی مسایل حاشیه‌ای از رسالت اصلی خود دور ماند و دود این بی توجهی به چشم کارگران این کارخانه رفت.

شیخی‌زاده افزود: در حال حاضر با تعطیلی کارخانه و احتمال بیکاری 270 نفر کارگر در این واحد صنعتی روبرو هستیم که به معضلی جدی برای شهرستان بدل شده است.

وی افزود: این کارخانه با ورشکستگی 80میلیارد تومانی قربانی عملکرد سلیقه‌ای مدیران خود شد.

فرماندار قروه با بیان اینکه هنوز امیدهایی برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه وجود دارد تصریح کرد: 2 سرمایه‌گذار با شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری در این واحد اعلام آمادگی کرده‌اند که تسهیلات مناسبی در استان برای آنان فراهم شده است.

به گفته فرماندار قروه، در حال حاضر تعداد بسیاری از کارگران این کارخانه به مدت 3 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام/79009/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول