اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه خبر داد

4258 هکتار از اراضی سربیشه زیرکشت غلات

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: در سال جاری در شهرستان سربیشه 4 هزار و 258 هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت غلات از قبیل گندم و جو بوده است.

4258 هکتار از اراضی سربیشه زیرکشت غلات

سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از اراضی زیرکشت محصولات در سربیشه 76 هکتار زیرکشت سبزیجات از قبیل سیب‌زمینی، هویج و گوجه‌فرنگی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 18 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت حبوبات است، اذعان داشت: در شهرستان سربیشه 850 هکتار از اراضی زیر کشت محصولات صنعتی از جمله پنبه و چغندر قند قرار دارد.

وجود 111 هکتار از اراضی زیرکشت محصولات جالیزی

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه تصریح کرد: در سال جاری 4 هزار و 258 هکتار از اراضی زراعی این منطقه زیر کشت غلات از قبیل گندم و جو بوده است.

رضوی با بیان اینکه یک‌هزار و 338 هکتار از اراضی شهرستان سربیشه زیرکشت نباتات علوفه‌‌ای قرار دارد، متذکر شد: این محصولات شامل یونجه، ذرت‌علوفه‌ای و شلغم بوده است.

وی از زیرکشت رفتن 111 هکتار از اراضی این شهرستان برای محصولات جالیزی خبر داد و افزود: میزان 668 هکتار از اراضی سربیشه زیرکشت محصولات زراعی از قبیل زعفران، آفتابگردان است.

فعالیت 70 واحد مرغداری گوشتی در سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه 50 نفر در این شهرستان به امر پرورش ماهی مشغول هستند، یادآور شد: در سربیشه سالانه 26 تن ماهی تولید و در صورت فعال بودن تمام واحد‌ها این میزان به 60 تن می‌رسد.

رضوی اذعان داشت: سربیشه دارای 70 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 893 هزار و 850 قطعه است.

وی با بیان اینکه در این واحد‌های مرغداری 400 نفر مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد 250 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

فعالیت 30 نفر در یک باب مرغداری تخم‌گذار

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به اینکه در این شهرستان یک باب مرغداری تخم‌گذار به ظرفیت 120 هزار قطعه فعال است، اذعان داشت: در این واحد مرغداری 20 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/69021/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول