اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

شناسایی 89 هزار نفر بهره‌بردار در خراسان‌جنوبی

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از شناسایی 89 هزار نفر بهره‌بردار در سطح استان خبر داد و گفت: با تشکیل صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان‌های استان، قسمت عمده‌ای از دغدغه‌های کشاورزان رفع شده است.

شناسایی 89 هزار نفر بهره‌بردار در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، محمدحسین اکبری در مجمع عمومی مؤسس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سربیشه، اظهار داشت: کشاورزی یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه هر منطقه است که جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارد جذب سرمایه‌گذاری و افزایش منابع مالی در این بخش ضرورت دارد.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با هدف تسهیل در اختصاص اعتبارات بخش کشاورزی با 51 درصد سهم کشاورزان و 49 درصد سهم دولت به وجود آمده است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی، از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که به منظور تامین سرمایه در گردش کشاورزان، کمک مالی به آنها و افزایش سطح تولید راه‌اندازی می‌شود که پیامدهای مثبتی برای سرمایه‌گذاری کشاورزان و دامداران دارد.

اکبری افزود: طرح توسعه بخش کشاورزی و اعتبار برای صندوق حمایت از این بخش در سطح کلان، سال گذشته در کشور تصویب شد و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بالای استان، تاکنون در بخش کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی، از شناسایی 89 هزار نفر بهره‌بردار در سطح خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با تشکیل صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان‌های استان، قسمت عمده‌ای از دغدغه‌های کشاورزان رفع شده و محصولات کشاورزی و دامداری افزایش می‌یابد.

اکبری خاطر نشان کرد: امید است با را‌ه‌اندازی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در شهرستان بشرویه شاهد رونق بیش از پیش محصولات کشاورزی و دامی باشیم.

عضویت 307 سهامدار در صندوق توسعه کشاورزی سربیشه

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه اضافه کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان سربیشه با 832 میلیون و 705 هزار تومان سرمایه که 49 درصد آن سهم دولت و 51 درصد آن سهم بهره‌برداران بخش کشاورزی راه‌اندازی شد.

سید‌حسن رضوی اذعان داشت: تعداد 307 نفر سهامدار به عضویت صندوق توسعه بخش کشاورزی سربیشه درآمدند.

وی با عنایت به ضعف بنیه مالی بسیاری از کشاورزان در تامین سرمایه در گردش مورد نیازشان، راه‌اندازی این صندوق را برای حل این مشکل بسیار مؤثر ارزیابی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی صندوق توسعه بخش کشاورزی سربیشه، قسمتی از مشکلات جامعه کشاورزی این شهرستان مرتفع شود.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول