اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سایه 3 سال اعتراضات مردمی؛

نخست وزیر بحرین: قادر به مقابله با چالش‌ها هستیم

نخست وزیر بحرین که از سال 2001 میلادی ناتوان از خاموش کردن شعله اعتراضات گسترده مردمی است، گفت که دولتش قادر به مقابله با چالش ها می باشد.

نخست وزیر بحرین: قادر به مقابله با چالش‌ها هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، خلیفه بن سلمان آل خلیفه در سخنانی بدون اشاره به اقدامات تفرقه افکنانه رژیم بحرین و قوانین طائفه ای، بی عدالتی و تبعیض دولتی درقبال شهروندان بحرینی گفت: تقسیم جامعه براساس طائفه ای و مذهبی با گفت‌وگو، اصلاحات و دموکراسی همخوانی ندارد.

وی افزود: دولت قادر به مقابله با چالش ها است وهرگز اجازه نخواهد داد که کشور به سمتی سوق داده شود که بر سلامت داخلی آن تاثیر منفی بگذارد.

نخست وزیر بحرین بدون توجه به موضع مخرب آل خلیفه درقبال گفت‌وگوها بین دستگاه حاکم و مخالفان در این کشور، در اشاره به مخالفان تصریح کرد: برخی می خواهند کشور را به تشدید اوضاع امنیتی و سیاسی سوق دهند و به طور عمدی از واژه اصلاحات برای خدمت به اهدافی مریض، سوء استفاده می کنند.

وی این طرفها را به ادامه اقدامات منفی و فلج کردن وضعیت سیاسی و اقتصادی و ضربه زدن به وحدت ملی از طریق اقدامات تحریک آمیز و کاشتن بذر فتنه از طریق طرح ادعاها و اکاذیب متهم کرد.

نخست وزیر بحرین گفت: به طور یقین، اصلاحات فقط انگیزه این تحرکات مشکوک نبوده است که کشور بیشترین زیان را از آن خواهد دید و قانون همواره چارچوبی خواهد بود که براساس آن کار کرده ایم و ما دولتی سازنده و مترقی هستیم که اصلاحات و توسعه محور آن است و هرگز اجازه نمی دهیم که مسائل ما را به عقب بازگرداند.

این درحالی است که یک نوار ویدئویی اخیرا منتشر شده که نخست وزیر بحرین در آن به یکی از متهمان شکنجه کردن مردم اطمینان می دهد قانون درقبال وی اجرا نخواهد شد.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات و تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برای دستیابی به آزادی و برقراری عدالت و روی کار آمدن دولتی منتخب است.

نیروهای رژیم بحرین با همدستی نیروهای عربستان از آن زمان تاکنون بااستفاده از شیوه های مختلف به سرکوب تظاهرات پرداخته اما موفق به خاموش کردن صدای اعتراض مردم نشده اند.

در این مدت دهها نفر شهید، صدها نفر زخمی و شماری بازداشت و شکنجه شده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول