اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واشنگتن: شاه بحرین اصلاحات بیشتری انجام دهد

دولت آمریکا از شاه بحرین خواست اصلاحات بیشتری در این کشور انجام دهد.

واشنگتن: شاه بحرین اصلاحات بیشتری انجام دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، «جن پساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین رهبری خود را در تشکیل کمیته حقیقت یاب نشان داد و سپس نیز با توصیه‌های این گزارش موافقت و اصلاحات را آغاز کرد.

کمیته حقیقت یاب دولتی بحرین را شاه این کشور بعد از آغاز اعتراضات مردمی در فوریه سال 2011 میلادی و سرکوب شدید تظاهرات کنندگان تشکیل داد.

این کمیته انتصابی یک سری توصیه‌ها را در گزارش خود مطرح کرد اما مخالفان بحرینی می‌گویند که حتی شمار زیادی از توصیه‌های همین کمیته دولتی نیز اجرا نشده است.

بساکی افزود: در حالی که دولت بحرین گام‌های اولیه‌ای برای اجرای اصلاحات توصیه شده برداشته است ما این دولت را به ادامه اجرای اصلاحات بیشتر تشویق می‌کنیم. این دیدگاه ما است که علنی و محرمانه آن را برای دولت بحرین تکرار کرده‌ایم.

پساکی این مطلب را در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص وجود مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و افزایش بحث و سخنان درباره عدم تاثیر این موضوع بر پیشبرد اصلاحات در بحرین مطرح کرد.

پساکی با رد اظهار نظر درباره جنبه نظامی گفت: درباره ناوگان پنجم، شما در خصوص این سوال به دوستانم در وزارت دفاع ارجاع می‌دهم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگاری درباره سیاست آمریکا در صورت اجرا نشده توصیه‌های کمیته حقیقت یاب دولتی بحرین گفت: من پیش بینی درباره این موضوع ندارم و ما همچنان آن را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول