اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جمعیت وفاق بحرین اعلام کرد

مستندسازی ۳۴۲۰ مورد آسیب‌دیدگی معترضان در بحرین/ ۲۴ درصد آسیب‌ها از ناحیه سر و گردن

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین از مستندسازی و جمع‌آوری اسناد و مدارک ۳۴۲۰ مورد آسیب‌دیدگی معترضان در جریان سرکوبگری آل خلیفه از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ تا آغاز سال ۲۰۱۳ میلادی خبر داد که ۲۴ درصد آنها از ناحیه سر و گردن بوده است.

مستندسازی ۳۴۲۰ مورد آسیب‌دیدگی معترضان در بحرین/ ۲۴ درصد آسیب‌ها از ناحیه سر و گردن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، هادی الموسوی از مسئولان ارشد جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در گزارشی اعلام کرد: تیم دیده بان جمعیت وفاق توانسته است از 14 فوریه سال 2011 تا آغاز سال 2013 میلادی 3420 مورد آسیب دیدگی تظاهرات کنندگان ناشی از برخورد شدید نیروهای امنیتی با آنها را مستند سازی کند.

وی تاکید کرد: تعداد آسیب دیدگان در ماه‌های اخیر سال 2013 میلادی به طور گسترده افزایش یافته است.

الموسوی تصریح کرد: شمار واقعی آسیب دیدگان از 14 فوریه 2011 میلادی تا آغاز سال 2013 میلادی دو برابر یا بیشتر از این میزانی است که ما توانسته‌ایم مستندسازی کنیم زیرا بسیاری از آسیب دیدگان از ترس انتقام جویی رژیم از آسیب‌های خود سخن نمی‌گویند.

الموسوی گفت: موضوع به همین جا ختم نمی‌شود زیرا آسیب دیدگان در سایه ترس بازداشت شدن در بیمارستان‌ها درمان مناسب را دریافت نمی‌کنند که این امر درد و رنج و احتمال تشدید آسیب دیدگی‌های آنها را دوچندان می‌کند.

وی گفت: 17.3 درصد از آسیب دیدگان را کودکان و 8.4 درصد را سالخوردگان تشکیل می‌دهد اما بیشترین آسیب دیدگان را جوانان با 74.2 درصد تشکیل می‌دهد که به مشارکت موثر آنها در اعتراضات مسالمت آمیز باز می‌گردد؛ اعتراضاتی که با برخورد شدید و اعمال قدرت بیش از اندازه رژیم مواجه می‌شود.

الموسوی با اشاره به تیراندازی و آسیب زدن عمدی نیروهای رژیم به ناحیه بالا تنه معترضان گفت: 24.8 درصد آسیب‌های مستند سازی شده فقط در ناحیه سر و گردن بوده است به گونه‌ای که 16.9 درصد در ناحیه سر و 5.8 درصد در ناحیه چشم و 2.1 درصد در ناحیه گردن بوده است.

وی افزود: 7.8 درصد مجموع آسیب‌ها نیز در ناحیه سینه، 4.3 درصد در ناحیه شکم و 12.9 درصد در ناحیه دست و 9 درصد در ناحیه پشت بوده است.

وی گفت: 27.2 درصد آسیب دیدگان براثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای ممنوع شده در سطح بین‌المللی، آسیب دیده‌اند و شماری نیز به شهادت رسیده‌اند و این درحالی است که درصد آسیب دیدگان ناشی از گازهای اشک آور 31.7 بوده است.

به گفته الموسوی، 6.7 درصد آسیب دیدگی بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی و 12.8 درصد براثر بمب‌های صوتی بوده است.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است که با سرکوبگری شدید رژیم بحرین با همدستی عربستان روبرو شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول