اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هراس رژیم بحرین از جنبش تمرد/ تاکید وزارت کشور بر زندانی کردن شرکت کنندگان

رژیم بحرین که از تشکیل جنبش تمرد در این کشور به هراس افتاده است، به مردم هشدار داد به دعوت این جنبش برای برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز پاسخ ندهد زیرا در غیر این صورت مجازات و زندانی خواهند شد.

هراس رژیم بحرین از جنبش تمرد/ تاکید وزارت کشور بر زندانی کردن شرکت کنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، وزارت کشور بحرین درباره پاسخ به دعوت برخی از جریان‌های سیاسی و شبکه های اجتماعی تحت عنوان جنبش "تمرد 14 اوت" که "هدف از آن سرنگونی نظام و تحقق خواست مردمی در تعیین سرنوشت" از طریق برگزاری راهپیمایی و فعالیت‌های غیرقانونی تهدید کننده امنیت و نظم عمومی است"، هشدار داد و این عمل راهمچنین "به زیان سلامت داخلی و آزادی‌ها و منافع شهروندان و زیرپا گذاشتن قوانین" توصیف کرد.

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: هرکس در این اقدام شرکت کند؛ نقض کننده قانون محسوب شده و اقدامات قانونی علیه وی اتخاذ خواهد شد.

این بیانیه افزود: تحریک به خشونت و ارتکاب تخلفات به نوبه خود جرم محسوب می‌شود که ماده 156 قانون مجازات‌ها بر آن تاکید دارد و تحریک آفرینی را جرم تلقی کرده و برای آن مجازات زندان تعیین کرده است و همچنین قانونگذار در قانون تروریسم مجازات حبس تا 5 سال زندان برای کسی تعیین کرده است که به اقدامات تحریک آمیز دست بزند.

وزارت کشور بحرین با طرح ادعای وجود فضای آزادی و دموکراسی در کشور با وجود سرکوب شدید مخالفان، آورده است: نیروهای امنیتی تدابیر و اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان و دارایی‌های خصوصی و دولتی در سراسر بحرین اتخاذ کرده است و با هرگونه اخلال در امنیت و نظم عمومی براساس اختیارات قانونی محوله برخورد خواهد کرد.

جنبش تمرد بحرین به تاسی از جنبش تمرد مصر و تونس اخیرا اعلام موجودیت کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده است.

صدها جوان بحرینی در صفحات اجتماعی اینترنتی خود از مردم بحرین دعوت کردند تا به شکلی گسترده به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم آل خلیفه تظاهرات کنند.

این جوانان بحرینی تاکید کردند که ایده تشکیل «جنبش تمرد» بدون تردید انقلاب بحرین را وارد مرحله جدیدی از مبارزه و قیام علیه رژیم آل خلیفه می‌کند.

علی الفردان از فعالان و روزنامه‌ نگاران بحرینی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تاکید کرد که «انقلاب 14 فوریه هرگز نمی‌میرد، بلکه در روز 14 اوت آن را بار دیگر احیا و تجدید خواهیم کرد».

وی افزود: ما علیه اوضاع جاری در کشور قیام می‌کنیم تا این واقعیت‌ها و حقایق تلخ و ذلت‌بار را تغییر دهیم و جنبش 14 اوت در واقع تجدید انقلاب 14 فوریه است.

این فراخوان و دعوت بحرینی با استقبال گسترده در میان بحرینی‌ها مواجه شده، به ویژه آنکه جنبش تمرد مصر از زمان شکل گیری در 30 ژوئن تاکنون توانسته، موفقیت‌هایی را در عرصه سیاسی مصر محقق کند.

جنبش تمرد بحرین در بیانیه خود روز چهاردهم اوت (23 مرداد) را روز برگزاری تظاهرات و اعتراضات در سراسر این کشور اعلام کرده وآورده است که روز چهاردهم اوت، لحظه انفجار جدید و تغییر معادلات و ایجاد تحولات راهبردی» در بحرین خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول