اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گردهمایی گسترده بحرینی‌ها در منامه+تصاویر

هزاران بحرینی با برگزاری گردهمایی گسترده، تشکیل کمیته‌ای بی‌طرف برای تحقیق درباره شکنجه انقلابیون در زندان‌های آل خلیفه و مجازات شکنجه‌گران را خواستار شدند.

گردهمایی گسترده بحرینی‌ها در منامه+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، در این تجمع گسترده که شامگاه جمعه پس از افطار در میدان "المقشع" منامه برگزار شد، "شیخ علی سلمان" دبیر کل جمعیت وفاق بر ضرورت توقف نقض حقوق بشر در بحرین تأکید کرد.

وی اظهار داشت: این پیامی برای حکومت است؛ ما اهل سنت و شیعه خواستار نظامی هستیم که پذیرای همه ما باشد و سایه ستم را از سر بحرین بردارد، زیرا اهل سنت و شیعه از بی عدالتی [و تبعیض در برخورد با شیعه و سنی ] از سوی حکومت خسته شده اند."

شیخ علی سلمان ادامه داد: مساجد ویران شدند، روزی ده ها هزار شهروند به دلیل اخراج و ممنوعیت استخدام قطع شد. فرزندان ما برای ده ها سال از بورس تحصیلی محروم شدند و ثروتهای ملی ما مورد چپاول قرار گرفت.

وی خطاب به رژیم آل خلیفه گفت: قوانینی برخلاف قوانین بین المللی صادر کرده و آزادی های ما را سلب کردید؛ کمیته حقیقت یاب و سازمان های بین المللی همه اقدامات شما را ثبت کرده اند.

"عبدالنبی العکری" فعال حقوقی با اشاره به حضور بسیار گسترده مردم در این تجمع، گفت: ما به فعالیتهای مسالمت آمیز خود و درخواست برای نظام مشروطه سلطنتی و مجازات شکنجه گران ادامه می دهیم؛ و بدون تحقق این مسائل هیچگونه تغییری پذیرفتنی نیست.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول