اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور آب گچساران خبر داد

تشکیل پرونده حقوقی برای صاحبان 45 چاه آب مجاز در گچساران

رئیس اداره امور آب گچساران از تشکیل پرونده حقوقی برای صاحبان 45 حلقه چاه مجاز با برداشت اضافه و منصوبات غیرمجاز و ارسال به دادگستری این شهرستان برای رسیدگی و طی مراحل قانونی خبر داد.

تشکیل پرونده حقوقی برای صاحبان 45 چاه آب مجاز در گچساران

عارف بهگام امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بهره‌وری مناسب از چاه‌ها و منابع آبی با مساعدت، تعامل، هم‌فکری و همکاری مردم و کشاورزان با نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط امکان‌پذیر است.

وی از تشکیل پرونده حقوقی برای صاحبان 45 حلقه چاه مجاز با برداشت اضافه و منصوبات غیرمجاز و ارسال به دادگستری گچساران برای رسیدگی و طی مراحل قانونی خبر داد.

رئیس اداره امور آب گچساران افزود: این اقدام از جمله مصوبات نشست جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز آب در این شهرستان بوده که طبق توافق اعضا به تصویب رسیده است.

بهگام ابراز داشت: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی، هدایت منابع و کنترل صحیح آ‌ب‌های سطحی و زیرزمینی بهترین بهره‌برداری از این منبع ارزشمند را داشته باشیم.

این مسئول در گچساران با بیان این‌که با تلاش‌های صورت گرفته تعداد 47 حلقه چاه غیر مجاز آب در این شهرستان شناسایی شده است، عنوان کرد: اداره امور آب با همکاری و هماهنگی جهاد کشاورزی نسبت به بررسی میزان برداشت، میزان سطح زیرکشت، نوع مصرف و وضعیت مالکیتی این چاه‌های غیر مجاز اقدام می‌کنند.

بهگام تصریح کرد: برای برخورد با متخلفانی که با حفر چاه‌های غیر مجاز آب در نحوه استفاده و توزیع این منبع خدادادی خلل وارد می‌کنند، برخی از این چاه‌های غیر مجاز با نظر کارشناسان مسدود می‌شود.

وی با اشاره به این‌که گچساران از نظر کشاورزی دارای ظرفیت‌های مطلوبی است، یادآور شد: توسعه هر چه بهتر کشاورزی تنها با بهره‌وری مناسب، بهینه و استاندارد از منابع آب امکان‌پذیر است.

رئیس امور آب گچساران ابراز داشت: با استفاده بی رویه از منابع آب نه تنها توسعه کشاورزی حاصل نمی‌‌شود بلکه خطری جدی برای آب‌های زیرزمینی و سطحی است.

بهگام با تأکید بر ضرورت تدبیر و تفکر بیشتر در مدیریت منابع آب خاطرنشان کرد: همکاری همه مردم و مسئولان در این زمینه لازم و ضروری است.

وی با اشاره به تشکیل نشست شورای حفاظت از منابع آب گچساران افزود: تشکیل این شورا گامی مهم و مؤثر در مدیریت منابع آبی گچساران است.

انتهای پیام/82014/ش‌30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول