اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور:

آب شرب کنگاور جیره‌بندی می‌شود

فرماندار شهرستان کنگاور از جیره‌بندی آب شرب این شهرستان خبر داد و گفت: افت فشار آب موجود در شبکه، به علت عدم فعالیت دو حلقه چاه و افزایش مصرف مشترکان در فصل گرماست که موجب شده نقاط مرتفع شهر از دسترسی به آب شرب محروم شوند.

آب شرب کنگاور جیره‌بندی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حشمت‌الله عزیزی در جلسۀ شب گذشته ستاد مدیریت بحران شهرستان کنگاور اعلام کرد: دو حلقه از چاه‌هائی که آب شرب این شهرستان را تامین می‌کنند به علت کاهش ذخائر زیرزمینی از مدار خارج شده‌اند.

وی گفت: افت فشار آب موجود در شبکه، به علت عدم فعالیت دو حلقه چاه مزبور و نیز افزایش مصرف مشترکان در فصل گرماست که باعث شده نقاط مرتفع شهر از دسترسی به آب شرب محروم شوند.

عزیزی خاطر نشان کرد: به همین منظور و برای تقویت فشار آب شبکه و برخورداری همه شهروندان از آب شرب بهداشتی، در اکثر نقاط شهر از ساعت هشت و نیم صبح الی دوازده ظهر، قطع آب لوله‌کشی اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: شهرک‌های فرهنگیان، آموزگار، کارمندان، سپاه، ولی عصر، جهاد و خیابان‌های شهید مصطفی خمینی، شهید دستغیب، شهید بهشتی و دکتر شریعتی از جمله مناطقی هستند که با قطع آب مواجه خواهند بود.

در ادامه مراسم، رئیس آب و فاضلاب شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه آب شرب شهرستان از یازده حلقه چاه موجود در دو دشت علی‌آباد و سلیمان آباد تامین می‌شود، گفت: دو حلقه از چاه‌های دشت علی‌آباد به علت کاهش آب سفره‌های زیرزمینی دچار ریزش و رانش شده و از مدار خارج شده‌اند که این مسئله حدود چهل درصد از شهروندان را دچار کم آبی کرده است.

حسین جاورسینه گفت: در صورتی که همه پمپ‌های موجود با همه ظرفیت کار کنند 120 لیتر در ثانیه و با احتساب قطع برق و پرت آب حدود 220 لیتر بر ثانیه برای تامین آب شرب شهرستان کمبود خواهیم داشت.

وی با ذکر اینکه این شرایط، شهرستان را با کمبود هشت هزار متر مکعب آب در شبانه روز مواجه کرده تاکید کرد: جیره‌بندی آب، طرح ضربتی ستاد بحران برای برخورداری همه شهروندان از آب شرب بهداشتی است.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان کنگاور همچنین از حل این مشکل در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: حفر یک حلقه چاه دویست متری توسط دستگاه‌های حفار آغاز شده که با حفر این چاه و انتقال دستگاه چاه‌های از مدار خارج شده به چاه جدید، ظرف دو هفته آینده مشکل آب شرب شهرستان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول