اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم:

5500 خانوار روستایی جم دارای پاکبان هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: 5500 خانوار روستایی جم دارای پاکبان هستند.

5500 خانوار روستایی جم دارای پاکبان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی ظهر امروز در بازدید از روستاهای شهرستان جم اظهار داشت: تلاش برای رشد شاخص‌های بهداشتی در شهرستان از اولویت‌های اساسی شبکه بهداشت جم است و بیشترین تلاش در این مسیر انجام گرفته است.

وی افزود: حجم و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان جم نسبت به گذشته رشد محسوسی داشته و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم خاطرنشان کرد: افراد جامعه باید به این باور برسند که علاوه بر رعایت موازین بهداشت فردی، ملزم به حفظ بهداشت محیط پیرامون خود نیز هستند زیرا در صورت عدم رعایت این موضوع، سلامت آنها و سایر افراد جامعه به مخاطره خواهد افتاد.

قاسمی تصریح کرد: یکی از موارد مهم در زمینه حفظ و ارتقاء سلامت افراد جامعه دفع زباله و مواد زاید به طریق صحیح است و از آنجا که جلب مشارکت مردمی، شرط اصلی موفقیت در هر طرح بهداشتی است، نخستین قدم هماهنگی با شورای اسلامی و دهیار روستا توسط بهورزان مستقر در خانه بهداشت مبنی بر توجیه لزوم دفع بهداشتی زباله و تشویق آنان به همکاری است.

وی اضافه کرد: بر این اساس در شهرستان جم پیرو پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط بهورزان خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی و تعامل با دهیاری‌ها و شوراها و با مشارکت اهالی، هم‌اکنون 27 روستا دارای سیستم جمع‌آوری و دفع زباله(پاکبان) در جایگاه تعیین شده هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با بیان اینکه 5500 خانوار روستایی جم دارای پاکبان هستند گفت: در حال حاضر از تعداد 6 هزار و 967 خانوار روستایی تعداد 5 هزار و 539 خانوار دارای پاکبان بوده و حدود یک‌هزار و 100 خانوار فاقد پاکبان هستند که این تعداد یا زباله‌های خود را سوزانده و یا به روش‌های دیگر دفع می‌کنند.

قاسمی یادآور شد: امیدوار هستیم با ارتباط موثر بین خانه‌های بهداشت روستاها و اعضای جدید شوراها شاهد ارتقاء این شاخص مهم بهداشتی باشیم.

انتهای پیام/2451/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول