اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتمین همایش جشن گلریزان در یزد برگزار می‌شود/مهدوی‌کیا، مهمان ویژه گلریزان در یزد

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد از برگزاری هشتمین همایش جشن گلریزان در استان با هدف آزادی زندانیان نیازمند مالی خبر داد.

هشتمین همایش جشن گلریزان در یزد برگزار می‌شود/مهدوی‌کیا، مهمان ویژه گلریزان در یزد

اسلام افشون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان، در نظر دارد همچون روال گذشته طبق سنت حسنه کمک به زندانیان آبرومند و محکومین مالی غیر عمد در سال جاری نیز همایش جشن گلریزان را برگزار کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ستاد دیه استان یزد با برگزاری جشن‌های گلریزان در سطح استان در این ماه مبارک توانسته با همت خیرین و نیکوکاران، زندانیان مالی و آبرومند زیادی را به کانون خانواده خود بازگرداند.

وی افزود: از این‌رو هشتمین همایش جشن گلریزان استان یزد در روز یکشنبه مصادف با پنجم ماه مبارک رمضان در شهر یزد برگزار خواهد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد بیان داشت: در این همایش در کنار مسئولان، تعدادی از افراد خیر و نیکوکار نیز حضور دارند و با کمک‌های مالی خود، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم می‌کنند.

وی از حضور تعدادی میهمان ویژه در برگزاری جشن گلریزان استان یزد خبر داد و عنوان کرد: والدین شهید مصطفی احمدی روشن به عنوان میهمان ویژه در این همایش حضور دارند و بر اساس سنت پسندیده شهید روشن که هرساله به جشن گلریزان کمک می‌کرد در این همایش حضور می‌یابند.

افشون در ادامه از حضور مهدوی‌کیا در این جشن خبر داد و گفت: مهدی مهدوی‌کیا، از بازیکنان سابق عرصه فوتبال کشور و مرد اخلاق فوتبال ایران نیز در این جشن حضور خواهد یافت. مهدوی‌کیا از خیران ورزشی کشور است که تا کنون در انجام امور خیر به صورت گسترده و جدی حضور داشته و برای نخستین بار در استان یزد حضور می‌یابد که حضور او برای انجام امور خیر و نیکوکاری است.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد عنوان کرد: کمک‌های نقدی که در جشن گلریزان جمع آوری می‌شود تنها برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دارد تا با پرداخت دیه این زندانیان، آنان به آغوش گرم خانواده‌هایشان باز گردند.کمک خیران و نیکوکاران در استان به زندانیان غیرعمد از جمله محکومین مالی، محکومین در پرداخت دیه، مهریه، نفقه و تصادفات جرحی و فوتی پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: به هیچ عنوان این کمک‌های نقدی به زندانیان محکومین مالی جرایم عمدی از جمله کلاه‌برداری پرداخت نخواهد شد.

وی خیران و نیکوکاران استان را از حامیان و یاوران همیشگی نیازمندان جامعه دانست و تصریح کرد: آزادی یک اسیر و زندانی در بند در نزد خداوند اجر و ثوابی عظیم دارد که خداوند وعده آن را به نیکوکاران داده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد تعداد زندانیان نیازمند مالی غیر عمد استان را 37 زندانی برشمرد و گفت: 16 نفر از آنها بر اثر تصادف و عجز از پرداخت در دیه در زندان به سر می‌برند. همچنین 10 نفر بر اثر عدم توانایی در پرداخت مهریه و نفقه به همسر و 11 نفر نیز بر اثر چک بلامحلی که جنبه کلاهبرداری ندارد در زندان هستند.

افشون 11 محکوم چک بلامحل را کسانی برشمرد که بر اثر ورشکستگی مالی و یا حادثه ناگواری از پرداخت وجه چک خود بازمانده‌اند و به زندان افتاده‌اند که شامل کمک ستاد دیه می‌شوند.

وی مبلغ مورد نیاز برای آزادی این زندانیان را بیش از 9 میلیارد اعلام کرد و افزود: امید است بخشی از این مبلغ در جشن‌ گلریزان ماه مبارک رمضان با کمک و همراهی خیران و نیکوکاران استان جمع‌آوری شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان با اشاره به فعالیت‌های ستاد دیه استان به ویژه کمیته صلح و سازش گفت: مبلغ مورد نیاز برای آزادی این محکومین بسیار بالاتر از این مبلغ است اما به لطف تلاش‌های کمیته صلح و سازش ستاد دیه در بسیاری از موارد رضایت شکات اخذ شده است.

وی خواستار حضور پرشور فعالان اقتصادی به ویژه بخش خصوصی در هشتمین همایش جشن گلریزان شد و اظهار داشت: همراهی و همکاری خیران استان در این زمینه باعث آزادی محکومان مالی غیرعمد و خوشحالی و خشنودی خانواده‌ها و خداوند خواهد شد.

به گزارش فارس، هشتمین جشن گلریزان یزد پنجم ماه مبارک رمضان پس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/90004/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول