اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان:

با کاشت چمن‌هایی مقاوم در مصرف آب صرفه جویی می‌کنیم

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با کاشت چمن های مقاوم 16 میلیون و 20 هزار مترمربع در مصرف آب صرفه‌جویی می کنیم.

با کاشت چمن‌هایی مقاوم در مصرف آب صرفه جویی می‌کنیم

داریوش فتحی امروزدرگفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به مسئله کمبود و ضرورت مدیریت آب لازم است از گیاهانی استفاده شود که در کنار تامین نیاز فضای سبز مناسب آب کمی را نیز احتیاج داشته باشد و در همین راستا چمن‌هایی با پایه ژنتیکی خاص تولید شده است که از هر گونه مقاوم بوده و به آب کمی نیاز دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر چمن‌های‌اسپورت که در مناطق مرکزی ایران کشت می شوند در فصل تابستان هرروز نیاز به آبیاری دارد، اما چمن‌های سردسیری و گرمسیری مقاوم که در اصفهان به تولید انبوه آن رسیده‌ایم نیاز آبی آن درروزهای تابستان هر 5 تا 6 روز یک بار است.

سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: مقاومت در مقابل کم آبی، مقاومت به پا خوری، شوری و سایه را از جمله ویژگی‌ها مهم چمن‌های تولیدی دانست و گفت: با فعالیت‌های انجام شده امروز چمن‌هایی در اختیار داریم که در مقایسه با چمن‌های اسپورت و سایر چمن‌های اروپایی یک سوم و در برخی انواع تا یک ششم نیاز آبی آنها کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از حدود چهار سال پیش تولید انبوه و کشت چمن‌های مقاوم از قبیل فستوکا آراندیناسه، چمن آفریقایی، چمن ژاپنی یا زوشیا در اصفهان آغاز شده است که با توجه به کاهش آب مصرفی در زمینه هزینه کارگری برای آبیاری هم صرفه جویی می‌شود.

فتحی بیان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان تنها از یک نوع چمن برای همه فضاهای سبز استفاده کرد بسته به موقعیت مکانی هر منطقه از نوع چمن خاصی برای کشت استفاده می‌شود برای نمونه برخی از انواع چمن آفریقایی به دلیل اینکه در طول زمستان 2 تا 3 ماه خزان دارد از نظر زیبای نمی‌توان در مکان‌هایی که زیبایی آنها مورد توجه است کشت کرد و یا در فضای پارک‌ها نیز با توجه به استفاده زیاد شهروندان از فضای سبز لازم است تا نوعی از چمن کشت شود که علاوه بر نیاز به آب کم نسبت به پا خوری‌ نیز مقاوم باشد.

انتهای پیام/63021/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول