اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت فدراسیون فوتبال

جانبازان زمین چمن ورزشی چوار به برزیل اعزام می‌شوند

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: در صورت موافقت فدراسیون فوتبال جانبازان زمین چمن ورزشی چوار به برزیل اعزام می‌شوند.

جانبازان زمین چمن ورزشی چوار به برزیل اعزام می‌شوند

فرزاد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در بهمن‌ماه سال 65 هواپیماهای رژیم بعثی عراق، مسابقه فوتبال بین تیم‌های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران کردند.

وی با اشاره به اینکه در این فاجعه تاریخی، 15 نفر از بازیکنان، داوران، مربیان و تماشاگران به شهادت رسیده و ده‌ها تن نیز مجروح شدند، ادامه داد: این واقعه دردناک برای نخستین‌بار در جهان معاصر از سوی دشمنان بعثی رژیم سابق عراق روی داد که باید در راستای معرفی آن تلاش کرد.

این مسئول با بیان اینکه این دستگاه اجرایی برنامه‌های مختلفی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین معرفی این واقعه درناک تدوینت کرده است، اضافه کرد: مکاتباتی با فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی برای اعزام گروه فرهنگی به برزیل برای شرکت در آیین‌های افتتاحیه و مسابقات جهانی فوتبال کرده است.

فتاحی تصریح کرد: در این مکاتبات از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی خواسته شده این گروه فرهنگی اعزامی به مسابقات جهانی برزیل متشکل از جانبازان و افراد باقیمانده واقعه زمین چمن چوار در سال 65 باشند.

مدیرکل ورزش و امور جوانان استان ایلام گفت: امیدوارم این خواسته مورد موافقت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی قرار گیرد تا گامی در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران باشد.

انتهای پیام/2246/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول