اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

ضرورت معرفی حادثه زمین چمن چوار در عرصه‌های بین‌المللی

حادثه زمین چمن چوار شهر ایلام و شهادت فوتبالیست‌های ایلامی یکی از حوادث نادری است که باید در عرصه‌های بین‌المللی معرفی شود.

ضرورت معرفی حادثه زمین چمن چوار در عرصه‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، 23 بهمن‌ماه سال 65 هواپیماهای رژیم بعثی عراق، مسابقه فوتبال بین تیم‌های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را بمباران کردند.

در این فاجعه تاریخی، 15 نفر از بازیکنان، داوران، مربیان و تماشاگران به شهادت رسیده و ده‌ها تن نیز مجروح شدند.

این واقعه دردناک برای نخستین‌بار در جهان معاصر از سوی دشمنان بعثی رژیم سابق عراق روی داد که باید در راستای معرفی آن تلاش کرد.

سیری در زندگینامه و شهادت شهدای زمین فوتبال چوار ایلام و شهیدان جامعه فوتبال باید موضوع اصلی برنامه‌های معرفی حادثه چوار باشد.

واقعه چوار یکی از رویدادهای بی‌نظیر تاریخ فوتبال جهان است که در آن عده‌ای از جوانان کشور که فوتبال را وسیله‌ای برای اتحاد و همدلی، شادی و نشاط مردم قرار داده بودند حین انجام مسابقه به شهادت رسیدند و فوتبال را تبدیل به پلی برای رسیدن به شهادت و ایثارگری کردند.

معرفی شهدای فوتبالیست کشور می‌تواند الگویی مناسب برای نوجوانان و جوانان باشد چراکه آنان شهرت و محبوبیت فوتبال را رها کرده و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به سوی جبهه‌ها شتافتند.

بسیاری از شهدای فوتبالیست عضو تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان کشور بوده‌اند که دفاع از وطن را بر انواع و اقسام سفرهای داخلی و خارجی ترجیح دادند.

بنابراین مطالعه زندگی و نحوه شهادت این فوق ستاره‌های اصلی فوتبال ایران، بسیار آموزنده بوده و سبب ترویج فرهنگ پهلوانی و ایثار در جامعه ورزش می‌شود.

بر این اساس همگان به‌ویژه دست‌اندرکاران ورزش کشور و مسئولان ورزش استان به‌ویژه فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و امور جوانان استان را در این راستا یاری دهند.

به عنوان مثال اجرای ویژه برنامه‌ای در قالب اعزام یک گروه فرهنگی به مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل می‌تواند در معرفی بین‌المللی این حادثه مؤثر باشد.

تجلیل از بازماندگان این حادثه دردناک و خانواده معظم شاهد زمین چمن چوار در مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور برزیل می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر باشد. 

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول