اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل حفاری سپیدان:

زمان اعتماد به بخش ایرانی فعال در صنعت نفت و گاز فرا رسیده است

مدیر عامل خدمات حفاری سپیدان از رشد قابل توجه بخش ایرانی صنعت نفت و گاز در «بدترین سال‌های تحریم» خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی‌ فعال در حوزه نفت و گاز از رقابت با قدرت‌های بزرگ هیچ واهمه‌ای ندارند.

زمان اعتماد به بخش ایرانی فعال در صنعت نفت و گاز فرا رسیده است

سعید بختیاری‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره کیش با بیان اینکه با اعمال تحریم‌ها انجام کار سخت شد، اظهار داشت: اما با تدابیری که اندیشیده شد موفق شدیم با عملکردی بهینه در این راستا گام برداریم و البته این مهم بر اساس یک استراتژی از پیش تعیین شده و در قالب یک برنامه‌ریزی مدون صورت گرفته است و در همین راستا در پروژه‌های بزرگ فاز 14 و 1+12 جزیره کیش بدون هیچ مشکلی مشغول خدمت رسانی هستیم.

وی در ادامه افزود: ما با علم بر اینکه چالش‌های بین المللی خواه یا ناخواه بر فعالیت‌های مرتبط با انرژی تاثیرگذار خواهد بود تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن راهکارهای ممکن و همچنین با القا تفکری تازه به سیستم کار را به گونه‌ای پیش ببریم که نه تنها تحریم‌ها خللی در کارها ایجاد نکند و بلکه از فرصت‌های تازه‌ای که با نگاهی متفاوت ظاهر شده، بهره ببریم.

این فعال عرصه صنعت و انرژی با اشاره به رویکرد مثبت مدیران شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با نگاهی اجمالی به آنچه در سال‌های تحریم بر صنعت نفت و گاز کشور گذشته است می‌توان به اهمیت کار تصمیم گیرنندگان این شرکت پی برد چرا که گذار از این مرحله بسیار سخت و مستلزم اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه بود که خوشبختانه این مولفه حیاتی به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار گرفته شد.

وی با بیان اینکه نقش شرکت مناطق نفت خیز جنوب به ویژه مدیران ارشد اداره کل حفاری در رشد و بالندگی شرکت‌های ایرانی در عرصه انرژی غیر قابل انکار است خاطر نشان کرد: پس از اعمال تحریم‌های غیر منصفانه جهانی و خروج شرکت‌های نفتی بزرگ جهان همچون "هالیبرتون" شرکت مناطق نفت خیز جنوب با اعتماد به شرکت‌های داخلی و واگذاری بزرگ‌ترین پروژه نفتی وقت به شرکت ایرانی سپیدان زمینه ساز رشد و شکوفایی بخش داخلی در این صنعت بزرگ شد.

مدیر عامل شرکت خدمات حفاری سپیدان تعامل بخش خصوصی و شرکت ملی حفاری ایران را مطلوب توصیف و تاکید کرد: در سال‌های اخیر در بخش عمده‌ای از پروژه‌های ملی حفاری حضور داشته‌ایم اما همت، همدلی و تعامل بین مدیران دو شرکت در بالاترین حد ممکن وجود داشته و طبیعتا این خود یکی از دلایل اصلی کم اثر شدن تحریم‌ها به شمار می‌آید.

بختیاری راد با بیان اینکه تامین مواد گل حفاری از مهمترین بخش‌های پروژه‌های نفتی و گازی به شمار می‌آید، اذعان داشت: مدیریت سیالات ملی حفاری با رویکردی خاص و کارشناسانه به این مقوله توجه داشته و از آنجایی که تاکنون بخش قابل ملاحظه‌ای از تحریم‌ها حول این موضوع بوده، بیلان کاری مثبت نشانگر این است که تفکر حاکم بر این بخش قابل تقدیر بوده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با روی کار آمدن دولت جدید اعتماد به بخش داخلی بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد و در مقابل نیز این بخش با ارائه عملکرد مثبت به سمتی پیش برود تا در صورت رفع تحریم‌ها و حضور دوباره  رقبای بزرگ خارجی این بار شرکت‌های ایرانی اعتماد دولت را به خوبی پاسخ داده و با ادامه حضور  پرقدرت خود طلایه‌دار این عرصه باشند.

انتهای پیام/88003/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول