اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان عنوان کرد

افزایش 30 هزار بشکه‌‌ای ظرفیت تولید نفت در میدان هنگام

استاندار هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از طرح توسعه میدان نفتی هنگام در آب‌های خلیج فارس که امروز به دست رئیس‌جمهور صورت گرفت، 30 هزار بشکه در روز به توان تولید تاسیسات موجود در این میدان افزوده شد.

افزایش 30 هزار بشکه‌‌ای ظرفیت تولید نفت در میدان هنگام

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هنگام واقع در جنوب بندرعباس، ابراهیم عزیزی ‌در حاشیه بهره‌برداری از این طرح که با حضور رئیس جمهور و مسئولان مربوطه صورت گرفت، اظهار داشت: این طرح نیز از جمله طرح‌های ماندگار در هرمزگان است که به دست رئیس جمهور شاهد بهره‌برداری از آن هستیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در این استان تعداد 339 پروژه در قالب 51 طرح مهم و ملی در حوزه صنعت، بهداشت و درمان، نفت و گاز، نیرو (آب و برق)، گردشگری، علمی و فناوری، محرومیت‌زدایی، راه و شهر‌سازی و امور ایثارگران در حال اجراست.

به گفته عزیزی، تاکنون تعداد 25 پروژه بزرگ و مهم در قالب 12 طرح با اعتباری افزون بر 6 میلیون و 63  هزار ریال و 520 میلیون و 719 هزار یورو در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: فاز ورزشی مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار، قریب 200 کیلومتر راه روستایی، تعداد چهار پل بزرگ در محور میناب ـ جاسک ـ کنارک و بهسازی 50 کیلومتر از این محور، مطابقت خطوط با علائم راه اهن بافق ـ بندرعباس، ترمینال مسافربری اسکله شهید حقانی، تعداد 35 پروژه از 127 پروژه محرومیت زدایی، تعداد سه هتل و گازرسانی به سه روستای شهرستان حاجی‌آباد از دیگر این طرح‌هاست.

وی در ادامه به سفرهای اخیر رئیس جمهور به جزائر سیری و لاوان اشاره و افزود: طی طرح توسعه میدان نفتی هنگام روزانه 30 هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور افزوده می‌شود.

عزیزی یادآور شد: این پروژه زمانی که در کنار طرح‌های توسعه نفتی و گازی در جزائر لاوان، سیری و میدان رشادت و حتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار می‌گیرد، در واقع بیشتر و بیشتر به هدف وعده داده شده در باب افزایش تولید محصولات و فرآورده‌های نفتی و تولید نفت نزدیک می‌شویم.

استاندار هرمزگان همچنین یادآور شد: از جمله اهدافی که در حوزه انرژی هرمزگان طراحی و دیده شده است، رسیدن به توان و افزایش تولید 35 میلیون لیتر بنزین و چهار میلیون لیتر نفت‌گاز به عنوان ظرفیتی جدید است که رسیدن به این هدف با توجه به طرح‌های مذکور و وارد شدن آنها به مدار و پروسه تولید دست‌یافتنی شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در کنار سرمایه‌گذاری‌های سال‌های گذشته قادر خواهد بود در نظام اقتصادی کشور تاثیرات شگرفی داشته باشد و از طرفی ظرفیت خوبی را برای توسعه صنعت نفت و گاز و اشتغال فراهم کند.

یادآور می‌شود چندین میدان نفتی گازی در محدوده آب‌های هرمزگان واقع شده است.

چند مورد از این میادین با کشورهای جنوبی خلیج فارس مشترک است.

لاوان، ابوموسی، کیش، قشم و سیری از جمله جزائری هستند که تاسیسات نفت و گاز در آنها و یا آبهای پیرامونی قرار دارد.

یادآور می‌شود، محمود احمدی‌نژاد و هیئت همراه به اتفاق استاندار هرمزگان دقائقی دیگر در راستای بهره‌برداری از طرح‌های مرتبط با خدمات صنایع دریایی و ساحلی و انرژی‌بر وارد منطقه صنعتی غرب بندرعباس می‌شوند.

احمدی‌نژاد در این بخش از سفر خود نیز که در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و منطقه ویژه کشتی‌سازی حضور می‌یابد، دو طرح حوضچه خشک و کارگاه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های حمل LNG و نفتکش‌های VLCC و اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه و یک پست برق 400 کیلوولت را به بهر‌ه‌داری می‌رساند.

احمدی‌نژاد طی دوران ریاست جمهوری خود با احتساب سفر امروز 21 بار به این استان جنوبی ساحلی سفر کرده است.

انتهای پیام/88001/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول