اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تاکستان:

تحولات مصر درس عبرت است

امام جمعه تاکستان گفت: تحولات مصر درس عبرتی برای همگان است چراکه مرسی به مقاومت پشت کرده و درصدد ارتباط با استکبار بود.

تحولات مصر درس عبرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان در مصلی نماز جمعه این شهر آغاز ماه ضیافت الهی را تبریک گفت و بر اهمیت ماه روزه و حاضر و ناظر دیدن خداوند متعال در تمامی حالات روزه‌داری تأکید و سفارش کرد.

امام جمعه شهرستان تاکستان افزود: افزایش سطح تقوا و نیز گسترش فهم و اعتقادات دینی جزو نتایج یک ماه روزه‌داری و بندگی در محضر خداوند متعال است که در روایات دینی بسیار ذکر و بیان شده است.

وی به واقعه کشتار مردم بی‌گناه در سال 1314 در صحن مسجد گوهرشاد به دستور رضاخان اشاره و تصریح کرد: اعمال سیاست‌های ضد دینی و شرعی رضاخان پهلوی در سال 1314 اعتراض جمع زیادی از مؤمنان را به همراه داشت که در نهایت این صحنه به خشونت کشیده و شهادت جمعی از مردم را سبب شد.

امام جمعه شهرستان تاکستان اقدام رضاخان پهلوی در کشتار بی‌رحمانه مردم در صحن گوهرشاد را در راستای اراده انگلیس دانست و ابراز داشت: همچنین رضاخان زور‌گو در راستای مبارزه با دین الهی و اعتقادات مردمی در روز عاشورای حسینی عده‌ای را مجبور به چراغانی و ریسمان‌بندی کوی و خیابان‌ها در روز تولد شاه منحوس کرد تا به این نحو ارزش‌های عاشورایی را کاسته و از بین ببرد.

اسلامی ضرورت حفظ و پایبندی به حجاب اسلامی در بانوان و الزام بانوان به حضور عفیفانه در اجتماع را متذکر شد و افزود: متأسفانه در حال کنونی بدحجابی در بسیاری از نقاط و اماکن عمومی رواج یافته و باید توجه داشت که دو عذاب بر بانوان بدحجاب که نسبت به ارزش‌های عفاف کم توجهی می‌کنند وارد آمده است.

وی ادامه داد: زنان و بانوان بدحجاب علاوه بر ازدیاد گناه و شداید خشم الهی مسبب تحریک غرایض و امیال ناپاک و گناه‌آلود در جامعه شده و تباهی جامعه را رقم می‌زنند.

امام جمعه شهرستان تاکستان به سالگرد وقوع فتنه 18 تیر ماه سال 78، حادثه کوی دانشگاه و شهادت عده‌ای از دانشجویان و عابران پیاده به دست ضد انقلاب و منافقان اشاره کرد و ضرورت حفظ بصیرت را متذکر شد.

اسلامی تحولات اخیر در کشور مصر را درس عبرتی برای همگان بر شمرد و اذعان کرد: ارتش و ملت مصر در زمان حکومت‌ حسنی مبارک حاکم مخلوع این کشور با وجود دارا بودن تمدن کهن و تاریخی، خود را تحقیر شده می‌دیدند.

وی اقدامات محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده کشور مصر را متناسب و همراه با ملت انقلابی این کشور ندانست و اذعان داشت: نگارش نامه سری به رژیم صهیونیستی از سویی و از طرفی دیگر تعارض با جمهوری اسلامی و باقی گذاردن بخش زیادی از بازماندگان مبارک جزو سیاست‌های اشتباه مرسی و برکناری وی شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حزب اخوان‌المسلمین با آمریکا سازش کرده و از مردم مصر فاصله گرفته است، تصریح کرد: محمد مرسی با اقدامات ناصحیح و اشتباه خود بخش زیادی از طرفداران خویش را متفرق ساخت و همچنین با وجود تمام خوش خدمتی‌ها در طول مدت اخیر حکومت صعودی و آمریکا مواضع خود را علیه مرسی و برکناری وی اعلام کردند.

امام جمعه شهرستان تاکستان در پایان سالگرد تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی با حضور فقهای این شورا را تبریک گفت و جایگاه این نهاد را در انقلاب اسلامی ارزنده توصیف کرد.

انتهای پیام/77005/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول