اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نماز جمعه این هفته عنوان شد

انتقاد شدید امام جمعه گچساران از توزیع نامناسب آب سد کوثر به این شهرستان

امام جمعه گچساران در نماز جمعه این هفته از نحوه توزیع نامناسب و ناعادلانه آب سد کوثر به این شهرستان به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید امام جمعه گچساران از توزیع نامناسب آب سد کوثر به این شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در خطبه نخست نماز عبادی - ‌سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت حسن حصین و نجات‌بخش تقوا اظهار کرد: رعایت تقوا و پرهیزکاری به ویژه در ماه مبارک رمضان، سبب آمرزش گناهان و محدود کردن زمینه گناهان می‌شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بستری مناسب برای آمرزش گناهان بوده و اگر خدای ناکرده کسی از این فرصت استثنائی غفلت ورزد، ضرر بزرگی را متحمل شده است.

*با خلق حماسه سیاسی توسط مردم وظیفه مسئولان سنگین‌تر شده است

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی -سیاسی جمعه این هفته گچساران با تشریح سخنان مقام معظم رهبری در زمینه حضور حداکثری مردم و خلق حماسه سیاسی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود با تشکر ویژه از حضور حماسی مردم در انتخابات، حماسه سیاسی مردم ایران اسلامی را سبب از بین رفتن نقشه‌های شوم دشمنان دانستند و تأکید کردند که حقا باید بر این مردم احسنت گفت.

حجازی تأکید کرد: وقتی نائب امام زمان(عج) از حضور پرشور مردم در انتخابات تشکر می‌کنند، ما مسئولان نیز در برابر مردم مدیون هستیم و باید خدمات خود را در راستای برطرف کردن مشکلات مردم مضاعف کنیم.

امام جمعه گچساران در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر مصر گفت: مصر یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است اما نتوانست از انقلاب به دست آمده استفاده برد و با کمترین فشار که یک‌هزارم فشارهای وارده بر ایران اسلامی نبود، دچار بحران و تغییرات اساسی شد.

حجازی ادامه داد: اگر ما جایگاه و منصب رفیع ولایت را نداشتیم فشاری کمتر از فشار سیاسی مصر وضعیت ما را بدتر از این کشور می‌کرد.

وی در ادامه با تشکر از حضور مردم، کاندیداهای ریاست جمهوری، شوراها و خبرگان رهبری در انتخابات همچنین برگزارکنندگان انتخابات که قلب رهبری را خشنود کردند، یادآور شد: حضور حماسی و حداکثری مردم را خدمت منتخب مردم ایران اسلامی نیز تبریک می‌گویم.

حجازی تصریح کرد: انشاءالله خداوند به رئیس جمهور منتخب مردم توفیق خدمتگزاری و تحقق شعارهای ارائه شده را بدهد.

*لزوم تشکیل جامعة‌‌القرآن در گچساران

امام جمعه گچساران با تأکید بر لزوم تشکیل جامعة‌القرآن در این شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین آرزوهای من برای شهرستان ولایت‌مدار و انقلابی گچساران تشکیل جامعة‌القرآنی بزرگ از نظر کمی و کیفی است که البته مقدمات این کار فراهم شده است و تشکیل این مؤسسه قرانی مرهون همت و تلاش مؤمنان و مسئولان این شهرستان است.

حجازی روزه را بر افراد مکلف واجب دانست و با طرح پیشنهادی در زمینه شرایط سخت برخی مشاغل و تغییر ساعات کاری عنوان کرد: در برخی مشاغل از جمله نانوایی‌ها آنهم در گرمای گچساران و سینه تنور آتش روزه گرفتن واقعا سخت و دشوار است که از این تریبون نماز جمعه از فرماندار گچساران می‌خواهم نسبت به تغییر ساعات کاری این مشاغل بعد از افطار کارشناسی‌های لازم را به عمل آورد.

وی با اشاره به مشکلات جاده ترانزیتی نزدیک پل عبدالهی گچساران و عدم آسفالت آن از مسئولان خواست تا نسبت به تسریع در اتمام این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.

*انتقاد شدید امام جمعه گچساران از توزیع نامناسب آب سد کوثر به این شهرستان

حجازی با نقل خاطره‌ای از یکی از اهالی گچساران در شهرهای بندری همجوار گچساران اذعان کرد: یکی از اهالی گچساران با اشاره به استفاده دیگر شهرهای همجوار گچساران از آب سد کوثر به اینجانب گفت که ما با آب سد کوثر شنا می‌کنیم  و این موضوع در حق گچساران بی‌انصافی است.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: آب سد کوثر نعمتی است که حق همه کشور و شهرهای همجوار بوده اما از مسئولان می‌خواهم که صدقه سری هم که شده از آب این سد که در گچساران واقع شده نیز به مردم این شهرستان بدهند.

وی در پایان با تبریک به مناسبت 25 تیرماه روز بهزیستی توفیق روز افزون برای مسئولان این نهاد را خواستار شد.

انتهای پیام/82014/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول