اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تفهیم مقبولیت و مشروعیت نظام به دشمنان شد

فرماندار کهگیلویه با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات 24 خرداد گفت: حضور گسترده مردم در این انتخابات مهر تأییدی بر مقبولیت و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

حضور گسترده مردم در انتخابات موجب تفهیم مقبولیت و مشروعیت نظام به دشمنان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در دهدشت و پیش از خطبه‌های جمعه در بیان ویژگی‌های ماه رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه میهمانی خدا، نزول قرآن، ماه برکات واسعه الهی و ماه شب‌های قدر است و باید از فیوضات عظیم این ماه بهره لازم را ببریم.

فرماندار کهگیلویه در بخش نخست سخنان خود، با تبیین پدیده قاچاق کالا و ارز، وجه اصلی این پدیده را اقتصادی دانست و تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز راه اقتصاد زیرزمینی را باز کرده و باعث خروج اقتصاد از مسیر اصلی خود می‌شود.

جعفری، کاهش تولید ناخالص داخلی، افزایش بیکاری، کاهش سرمایه‌گذاری ‌و نابودی هویت ملی را از جمله مشکلات ناشی از قاچاق کالا و ارز برشمرد و گفت: سودآوری بالای قاچاق، پرداخت یارانه به برخی از این کالاها، بالابردن تعرفه گمرکی و کیفیت پایین برخی کالاهای داخلی از مهم‌ترین دلایل گرایش به قاچاق کالا و ارز به شمار می‌آیند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با اشاره به تشکیل کمیسیون قاچاق کالا و ارز در شهرستان در راستای مبارزه با این پدیده چالشی، اذعان داشت: این کمیسیون به ریاست فرماندار و با عضویت 12 دستگاه از سال گذشته تاکنون هشت جلسه برگزار و تعداد 55 مصوبه در پی داشته است.

جعفری با اذعان به اینکه برخی مصوبات این کمیسیون به دلیل مشکلاتی تاکنون اجرایی نشده است، ادامه داد: مصوبه اجرای طرح شبنم که یک طرح کشوری بود به دلیل عدم اجرا در شهرستان‌های همجوار در کهگیلویه با مشکل روبرو شده است.

وی، برخورد قاطع با عوامل ورود و خروج کالا از شهرستان را از دیگر مصوبات کمیسیون قاچاق کالا و ارز در کهگیلویه دانست و خاطرنشان کرد: به منظور نگهداری اجناس مکشوفه انبار مجزایی در شهر پیگیری و در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون قاچاق کالا و ارز کهگیلویه افزایش بازرسی‌ها توسط ادارات ذیربط را مصوبه دیگری از این کمیسیون عنوان کرد و ابراز داشت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بر توزیع سوخت نظارت کامل دارد.

فرماندار کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مقتدرانه سه انتخابات همزمان در شهرستان و با تقدیر از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران در خلق این حماسه سیاسی اعم از کاندیداها، عوامل اجرایی انتخابات، اصحاب رسانه و قلم، ائمه جمعه، استاندار و کمیته‌های 6گانه انتخابات در استان، تصریح کرد: به فضل پروردگار این انتخابات به نحو مطلوب برگزار شد و دشمنان قسم خورده این نظام را بار دیگر مأیوس کرد.

جعفری ادامه داد: در چهار شهر و 178 روستای واجد شرایط انتخابات شوراها برگزار شد و در 365 روستای شهرستان انتخابات ریاست‌ جمهوری و مجلس خبرگان در قالب 194 شعبه اخذ رأی به خوبی و در سلامت کامل برگزار شد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات برنامه‌ریزی کرده بودند و با به اوج رساندن فشارهای اقتصادی سعی داشتند مردم را از نظام دلسرد کنند تا مدعی شوند که نظام جمهوری اسلامی مقبولیت و مشروعیت ندارد.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات نشان داد که مشکلات اقتصادی خللی در اراده پولادین مردم نداشته است، افزود: امروز این حضور چشمگیر شما دشمنان را مجبور به اقرار درباره مقبولیت نظام و ارسال پیام تبریک برای رئیس جمهور منتخب کرد. 

جعفری ادامه داد:  مردم ما بار دیگر ثابت کردند که برای آب و نان انقلاب نکرده‌اند؛ بلکه آنان آرمان‌هایی بلندتر در سر دارند و با اهدای بیش از 220 هزار شهید، جانباز و آزاده سرافراز به پای آرمان‌های بلند انقلاب خواهد ماند.

انتهای پیام/82016/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول