اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه آلودگی هوا در یاسوج و دوگنبدان

معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی ایستگاه آلودگی هوا در یاسوج و دوگنبدان خبر داد و گفت: شهرهای دهدشت، گچساران و بهمئی تحت تاثیر ریزگردها هستند.

راه‌اندازی ایستگاه آلودگی هوا در یاسوج و دوگنبدان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدرضا خدارحمی ظهر امروز در همایش گرد و غبار در یاسوج به برنامه‌های صورت گرفته در راستای مقابله با ریز گردها به استان اشاره کرد و گفت: تاکنون سه همایش در ارتباط با ریزگردها و راه‌های مقابله با آن در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری همایش‌های ریزگردها در استان را تنویر افکار عمومی و نهادینه کردن راه‌های مقابله با ورود گرد و غبار به استان عنوان کرد و گفت: آحاد جامعه استانی باید از منابع طبیعی و آب حفاظت و نگهداری کنند تا از ورود ریزگردها به استان کاسته شود و بتوان از هوای سالم نهایت بهره را برد.

خدارحمی با بیان اینکه برخی ریزگردها ویروس‌ها و میکروب‌ها را به شهرها انتقال می‌دهند، اذعان کرد: باید فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه نهادینه شود و راهکارهای لازم جهت مقابله با ورود ریز گردها به کشور و استان آموزش داده شود.

این مسئول به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ریزگردها و ورود گرد و غبار به کهگیلویه و‌بویراحمد اشاره کرد و گفت: نصب و راه‌اندازی ایستگاه آلودگی هوا در شهرهای یاسوج و دوگنبدان، پیگیری و خرید ایستگاه سنجش هوا در شهرستان بهمئی، نصب سیستم پایش لحظه‌ای بر روی خروجی هوای کارخانه سیمان یاسوج، پیگیری نصب سیستم پایش لحظه‌ای بر خروجی‌های تجهیزات شرکت نفت و گاز گچساران و دیگر واحدهای صنعتی و خدمات در استان از راهکارهای مقابله با آلودگی هوا است.

معاون فنی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شهرستان‌های بهمئی، گچساران و دهدشت را از شهرهای بیشتر تاثیرگذار بر ریزگردها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پیگیر خرید ایستگاه سنجش هوا در شهرستان بهمئی هستیم که انتظار می‌رود در افقی روشن شاهد نصب و راه‌اندازی ایستگاه این شهرستان باشیم.

خدارحمی تصریح کرد: آلاینده‌های ناشی از ریزگردها هوا را تهدید و سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازد از این رو آلودگی‌های ناشی از ریزگردها از عوامل بهره‌برداری سوء از محیط زیست است که باعث چنین مشکلات و معضلات زیست محیطی شده است.

وی با بیان اینکه ریزگردها 25 استان را مورد تهدید قرار داده است، گفت: کشورهای لیبی، سوریه و عراق کشورهای کانون تولید ریز گردها هستند که علت عمده ریزگردها فقر پوشش گیاهی و خشکی تالاب‌های کشور عراق است.

انتهای پیام/82011/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول