اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

رمضان ماه فرصت‌های طلایی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: ماه رمضان ماه فرصت‌های طلایی است و ساعات آن عالی‌ترین ساعات در طول سال برای رسیدن به مغفرت و رحمت الهی است.

رمضان ماه فرصت‌های طلایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی محمدی پنجشنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به بیان فضیلت‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: رمضان ماهی است که مؤمنین در آن به میهمانی خدا می‌روند، خواب مؤمن در این ماه عبادت است، دعا در این ماه مستجاب است، عمل‌ها مورد قبول خداوند است و این ماه، ماهی است که خواندن یک آیه قرآن برابر با خواندن یک ختم قرآن است.

وی ادامه داد: پیامبر خدا (ص) فرمودند اگر می‌توانید در این ماه افطاری بدهید ولو به یک جرعه آب و یا یک دانه خرما که در این صورت خداوند گناهان گذشته و آینده را می‌آمرزد. خداوند در این ماه درب‌های بهشت را باز کرده و درب‌های جهنم را می‌بندد و شیاطین را در قل و زنجیر قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه افراد گاهی فرصت‌سوز هستند ابراز داشت: برخی فرصت‌ها در زندگی برای به کمال رسیدن انسان به وجود می‌آید ولی بسیاری این فرصت‌ها را نادیده می‌گیرند و از آن استفاده نمی‌کنند.

محمدی افزود: ماه مبارک رمضان ماه فرصت‌های طلایی است، لذا پیامبر (ص) فرمودند بدبخت و بی‌سعادت انسانی است که ماه مبارک رمضان بگذرد و از این فرصت برای رسیدن به مغفرت و رحمت الهی استفاده نکند.

وی با بیان اینکه در روایات بسیاری از ائمه اطهار (ع) بر استفاده از فرصت‌ها تاکید شده است بیان داشت: عالی‌ترین و شایسته‌ترین فرصت‌ها برای مغفرت در تمام ایام سال یکی در ماه رمضان و دیگری در روز عرفه است و در روایات است که اگر کسی نتوانست در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت قرار گیرد باید از روز عرفه حداکثر استفاده را ببرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به بیان راهکارهایی برای بهره‌گیری بیشتر از این ماه پرداخت و بیان داشت: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر کس در این ماه صدقه دهد خداوند پرونده‌اش را پاک می‌کند، صدقه فقط به معنای کمک مالی نیست، کنترل ‌زبان، خنده بر روی مؤمنان و حل مشکلات مؤمنان همه از مصادیق صدقه است.

محمدی اظهار کرد: صله رحم آثار زیادی دارد که یک اثر آن محو شدن آثار گناه از کارنامه اعمال افراد است، اگر در این ماه با اقوام و خویشان خود ارتباط برقرار کردید گناهانتان بخشیده می‌شود. راهکار بعدی که پیامبر اکرم (ص) مطرح می‌کند این است که با زیر دست، کارگر و کسانی که تحت فرمان شما هستند مدارا کنید.

وی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان دست و پای شیطان بسته است گفت: پیامبر (ص) فرمودند اخلاقتان را در این ماه خوب کنید تا گناهانتان آمرزیده شود، مبادا با بداخلاقی در ماه رمضان موجب خوشنودی شیطان شویم، اگر اخلاق خوب باشد گناهان پاک می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: فرو نشاندن عصبانیت در این ماه به خاطر خداوند نیز باعث آمرزش گناهان خواهد شد. در کدام ماه چنین فرصت‌های طلایی به انسان داده می‌شود، همه باید حداکثر استفاده را از این ماه مبارک ببریم تا غفران و رحمت واسعه الهی شامل حال ما شده و در مسیر کمال و سعادت قرار گیریم.

انتهای پیام/78009/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول