اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

بزرگترین پروژه تاریخ خراسان شمالی رقم خورد/ بازدید سرزده از دستگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی اجرایی شدن پروژه راه آهن بجنورد- مشهد را به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ این استان برشمرد که ماه گذشته با حضور رئیس جمهور تحقق یافت.

بزرگترین پروژه تاریخ خراسان شمالی رقم خورد/ بازدید سرزده از دستگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش بعد از ظهر امروز در جمع مدیران خراسان شمالی اظهار کرد: این پروژه بزرگی بوده که با یکی از شرکت‌های خارجی به صورت فاینانس اجرا می‌شود.

وی به مشخصات راه آهن بجنورد به مشهد اشاره کرد و افزود: طول این خط 302 کیلومتر بوده که 10 ایستگاه درجه یک و دو، 120 پل، 45 هزار تن ریل   پیش بینی شده است.

احمدی‌بیغش همچنین استفاده 600 هزار متر تراورس، 20 هزار تن آهن و عملیات خاکی با حجم بالا را از دیگر مشخصات این پروژه بزرگ عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه بزرگی بوده که در این دولت اجرایی شد، تصریح کرد: با تحقق این پروژه خراسان شمالی به راه آهن سراسری اتصال خواهد یافت.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه این پروژه با پیگیری‌های شخص رئیس جمهور به عنوان یک پروژه فرا ملی کلنگ زنی و اجرایی شد، گفت: هیچ‌کس حق ندارد، راه آهن بجنورد- مشهد را به نام خود مصادره کند.

وی همچنین از تکمیل پروژه آبرسانی سد شیرین دره به بجنورد به عنوان یک طرح جهادی یاد کرد و افزود: این پروژه مقرر بوده تا پاییز سال گذشته تکمیل شود، که در این راستا پیگیری‌های زیادی از سوی استان به ویژه شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی انجام شد.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه چندین پروژه را با چنگ و دندان در خراسان شمالی پیگیری و محقق کردیم، اظهار کرد: تکمیل یک باند از کنارگذر شمالی از مسیر مشهد به گرگان از جمله این پروژه‌ها بود که با انجام آن ترافیک در بجنورد کاهش می‌یابد.

وی ارتقای شهرستان راز و جرگلان را هم برشمرد و گفت: ای کاش این شهرستان چند دهه قبل تاسیس می‌شد تا توسعه بیشتری برای این شهرستان رقم می‌خورد.

به گفته استاندار خراسان شمالی، صرفاً طی چند ماه گذشته با پیگیری‌های شخص رئیس جمهور 105 مجوز استخدامی برای پست‌های سازمانی در این شهرستان صادر شده که به طور حتم برای راز و جرگلان توفیقات خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به راه اندازی چندین اداره در راز و جرگلان طی ماه‌های گذشته افزود: استانداری هم نسبت به تعهدات خود برای پرداخت 500 میلیون ریال اعتبار به دستگاه‌های نظام و امنیتی و 300 میلیون ریال به سایر دستگاه‌ها پایبند بوده و این اعتبار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان لحاظ می‌شود.

استاندار خراسان شمالی یکی از برنامه‌های مهم در ماه مبارک رمضان را بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این سرکشی به عنوان وظیفه ذاتی انجام شده و هم گزارش‌های مردمی از کارکرد ادارات استان وجود داشته که به تدریج در ماه مبارک رمضان و به صورت سرزده از این دستگاه‌ها بازدید خواهیم داشت.

احمدی‌بیغش از فرمانداران هم خواست تا این رویه را در شهرستان‌های خود انجام و نسبت به کارکرد دستگاه‌ها بازرسی و نظارت کنند.

وی یکی از برنامه‌های استانداری خراسان شمالی را هم تدوین نقشه جامع استان برشمرد و افزود: این نقشه اکنون در حال آماده بوده که پس از انتشار دستگاه‌ها موظف بوده تا از این نقشه‌ها در ادارات استفاده کنند.

به گزارش فارس، در این نشست لوح تقدیر ستاد احیای زکات کشور به خاطر نظارت بر هزینه کرد درآمدهای زکات به حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد اهدا شد.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول