اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم:

بازرسی فنی از آسانسورها هر 6 ماه باید انجام شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با تاکید بر ضرورت توجه به رعایت نکات ایمنی و بازرسی فنی از آسانسور تاکید کرد: آسانسوری که در یک ساختمان بلند نصب می‌شود باید به فاصله هر شش ماه یک بار از نظر فنی مورد بازرسی قرار گیرد.

بازرسی فنی از آسانسورها هر 6 ماه باید انجام شود

عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعداد عملیات انجام شده در 48 ساعت گذشته از سوی سازمان آتش نشانی شهرداری قم اظهار داشت: در این مدت 27 مورد عملیات گوناگون شامل نجات، اطفاء حریق، ایمن سازی و... انجام شد.

وی با تبیین عملیات‌های انجام شده تصریح کرد: هشت مورد از عملیات‌های انجام شده مربوط به عملیات نجات، 9 مورد مربوط به اطفاء حریق و 10 مورد مربوط به ایمن سازی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم افزود: از هشت مورد عملیات نجات پنج مورد مربوط به نجات از آسانسور و دو مورد مربوط به محبوس شدن کودک در داخل منزل بود که در این عملیات‌ها امدادرسانی توسط پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم انجام شد.

وی همچنین به انجام 9 عملیات اطفاء حریق اشاره کرد و گفت: چهار مورد از این عملیات‌ها مربوط به حریق منزل، دو مورد به زمین سفالی کشاورزی، دو مورد به آتش سوزی خودرو و یک مورد به آتش گرفتن درخت اختصاص داشت.

جعفری به تشریح عملیات‌های ایمن سازی اشاره کرد و ابراز داشت: از 10 مورد عملیات ایمن‌سازی انجام شده سه مورد مربوط به رها سازی گربه و باقی موارد مربوط به بریدن انگشتر، صید زنبور، بازگشایی درب خودرو و منزل، نشت گاز و بنزین خودرو و یک مورد باز ماندن شیر آب بوده است.

وی از دیگر عملیات‌های انجام شده در این مدت را پنج مورد رها سازی از آسانسور دانست و گفت: توجه نکردن به مسائل ایمنی آسانسور در ساختمان‌های بلند یک فاجعه محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با تاکید بر ضرورت توجه به رعایت نکات ایمنی و بازرسی فنی از آسانسور تاکید کرد: آسانسوری که در یک ساختمان بلند نصب می‌شود باید به فاصله هر شش ماه یک بار از نظر فنی مورد بازرسی قرار بگیرد.

وی با ابراز نگرانی از برخی بی‌توجهی‌ها به مسئله ایمنی آسانسور گفت: اکنون پس از نصب آسانسور در ساختمان‌های بلند هیچ‌کس پیگیر مسائل فنی مربوط به آسانسور نیست و همین موضوع موجب مشکلات فنی در این زمینه می‌شود.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهرداری قم برای بالا بردن توان جسمانی پرسنل خود برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده است خاطرنشان کرد: از امروز حدود 300 میلیون تومان تجهیزات بدن سازی از جمله دستگاه‌های پرس پا، دستگاه‌های تردمیل، دوچرخه و... بین ایستگاه‌های آتش نشانی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول