اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 تیر ماه جاری

جریان آب در رودخانه زاینده‌رود متوقف می‌شود

مدیر تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: 22 تیر ماه جاری پس از 100 روز رها‌سازی آب در رودخانه زاینده‌رود به منظور تأمین آب مورد نیاز برای کشت بهاره کشاورزان، جریان آب در زاینده‌رود متوقف می‌شود.

جریان آب در رودخانه زاینده‌رود متوقف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علی بصیر‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آبی موجود در حوضه زاینده‌رود اظهار کرد: امسال هر تصمیمی که برای زاینده‌رود اتخاذ شده، به صورت جمعی و با مشورت و هماهنگی اعضای کمیته توزیع آب استان بوده است.

وی به یکی از مهم‌ترین دلایل رها‌سازی آب در رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و ادامه داد: تمام تأکیدات مدیران و مسئولان بر روی تأمین آب مورد نیاز برای کشت بهاره کشاورزان بوده است.

مدیر تأسیسات شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه براساس مصوبه نخستین کمیته توزیع آب استان مقرر شده بود که آب به مدت 90 روز در رودخانه و برای کشت بهاره کشاورزان جاری باشد، تصریح کرد: اما کشاورزان بنا به دلایلی خواستار اضافه شدن 10 روز به زمان رها‌سازی آب در رودخانه شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به این موضوع و رسیدگی‌های کارشناسی اعضای کمیته توزیع آب مقرر شد که 10 روز دیگر به زمان جاری شدن آب در مسیر رودخانه و برای کشت بهاره کشاورزان اضافه شود، اضافه کرد: 12 تیر ماه امسال در مصوبه نخستین رها‌سازی آب در رودخانه به عنوان خاتمه جاری بودن آب در رودخانه اعلام شده بود، اما در اصلاحیه این مصوبه 22 تیر ماه امسال به منظور زمان خاتمه جاری بودن آب در رودخانه مشخص شده است.

بصیر‌پور با اشاره به اینکه 22 تیر ماه امسال پس از 100 روز رها‌سازی آب در رودخانه زاینده‌رود به منظور تأمین آب مورد نیاز برای کشت بهاره کشاورزان، جریان آب در زاینده‌رود متوقف می‌شود، تاکید کرد: چرا که ادامه یافتن این زمان به منظور جاری بودن آب در رودخانه سبب شکننده شدن وضعیت آب شرب مورد نیاز در استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع جریان آب باید در رودخانه متوقف شود تا وضعیت شرب موجود در استان به مخاطره نیفتد، افزود: به صورت قطعی جریان آب در رودخانه زاینده‌رود به صورت تدریجی متوقف می‌شود، اما به احتمال قوی پس از توقف جریان آب در مسیر رودخانه مردم به مدت 10 روز شاهد وجود شوره‌زار در رودخانه هستند.

انتهای پیام/63004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول