اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر داد

بسته شدن آب زاینده رود در گرو تصمیم کمیته آب

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: بسته شدن آب زاینده رود به تصمیمات کمیته آب استان اصفهان بستگی دارد و هنوز تاریخ بسته شدن رودخانه اعلام نشده است.

بسته شدن آب زاینده رود در گرو تصمیم کمیته آب

منصور شیشه فروش در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آب زاینده رود به منظور کشت بهاره و برای تغذیه سفره‎های آب زیر‎زمینی باز شده است، اظهار کرد: بسته شدن آب زاینده رود به تصمیمات و مصوبات کمیته آب استان اصفهان بستگی دارد.

وی گفت: کمیته آب استان اصفهان متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، آب منطقه‎ای، جهاد کشاورزی، استانداری و نمایندگان کشاورزان است.

شیشه‎فروش ادامه داد: مسئولیت این کمیته تصمیم گیری در مورد رودخانه زاینده رود است و هرگونه تصمیم گیری در مورد رودخانه به این کمیته مربوط می‌شود.

وی افزود: این کمیته با برگزاری جلسات بسیاری سعی می‎کند رودخانه را به بهترین نحو مدیریت کند تا مدت زمان جاری بودن آب در رودخانه افزایش یابد.

*وضعیت ذخایر آب استان مناسب نیست

شیشه فروش با اشاره به وضعیت ذخایر آب استان اصفهان اظهار کرد: اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند به مشکل بر نخواهیم خورد.

وی گفت: با وجود اینکه میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما به دلیل گرمای هوا و اینکه سال‎های پیش خشکسالی داشته‎ایم هنوز هم با مشکل کمبود آب مواجه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر حجم سد زاینده‎رود حدود 326 میلیون متر مکعب آب است.

*همه باید صرفه جویی کنند

وی بیان کرد: خوشبختانه مردم همکاری خوبی در زمینه صرفه‎جویی داشتند و امیدواریم این حس همکاری و صرفه جویی همچنان ادامه داشته باشد.

شیشه فروش با اشاره به عملکرد خوب کشاورزان در زمینه صرفه جویی آب ادامه داد: کشاورزان نیز همکاری خوبی داشتند و با کشت محصولاتی که نیاز کمی به آب داشته و صرفه جویی بیشتر، کمک زیادی به ذخیره آب مورد نیاز برای مصارف دیگر داشتند.

انتهای پیام/63015/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول