اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

ساماندهی 12 کیلومتر از زاینده‌رود با اختصاص 3 میلیارد تومان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون سه میلیارد تومان برای ساماندهی 12 کیلومتر رودخانه در شرق استان و حفر چاه‎های اضطراری هزینه شده است.

ساماندهی 12 کیلومتر از زاینده‌رود با اختصاص 3 میلیارد تومان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت آب استان اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه صنایع، کشاورزان و بخش‎های مختلف استان همکاری خوبی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب داشتند.

وی ادامه داد: امسال تنها 30 درصد از زمین‎های کشاورزی زیر کشت قرار گرفت و کشاورزان با کشت محصولات کم آب نقش مهمی در صرفه جویی آب داشتند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: بسیاری از کشاورزان با کشت‎های گلخانه‎ای به جای کشت‎های غرقابی همکاری خوبی در زمینه صرفه جویی آب داشتند.

*برای صرفه جویی در آب 250 میلیارد تومان صرف اصلاح شبکه‎های آبرسانی شد

وی با اشاره به اینکه از هیچ اقدامی برای صرفه جویی در مصرف آب فروگذاری نشده است، ادامه داد: تاکنون 250 میلیارد تومان هزینه صرف اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی و طرح‎های صرفه جویی در مصرف آب شده است.

شیشه فروش بیان کرد: 37 هزار هکتار از اراضی کشاورزی با آبیاری تحت فشار آبیاری می‎شود که اقدام بسیار خوبی در راستای صرفه‎جویی در مصرف آب است.

وی ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان قرار شد از پساب استاندارد استفاده شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: تاکنون سه میلیارد تومان برای ساماندهی 12 کیلومتر رودخانه در شرق استان و حفر چاه‎های اضطراری هزینه شده است.

*در طی دوسال گذشته 17 پرواز برای بارورسازی ابرها در استان انجام شده است

وی بیان کرد: با مرکز بارورسازی ابرها در یزد مذاکراتی انجام شده تا با انجام پروازهایی به بارورسازی ابرها کمک بسیاری شود تا شاهد افزایش بارش‎ها در استان اصفهان باشیم. 

شیشه فروش افزود: در همین راستا سال گذشته 13 پرواز و امسال چهار پرواز جهت بارورسازی ابرها در مناطق جنوبی، غربی و مرکز استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح یونیزاسیون جو بالا نیز در استانداری در حال مطالعه است تا اگر مورد تایید کارشناسان مربوطه قرار گرفت این طرح نیز جهت افزایش بارندگی‎ها اجرایی شود.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول