اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تشریح کرد

جزئیات 2 طرح بهره‌برداری شده توسط رئیس جمهور در منطقه ویژه خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس جزئیات دو طرح بهره‌برداری شده توسط رئیس جمهور در این منطقه را به طور کامل تشریح کرد.

جزئیات 2 طرح بهره‌برداری شده توسط رئیس جمهور در منطقه ویژه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود هندیان ساعتی پیش در حاشیه بهره‌برداری از طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی و پست برق 20-230/400 کیلو ولت منطقه ویژه خلیج فارس که به دست رئیس‌جمهوری محقق شد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از طرح توسعه اسکله مواد فله در این منطقه ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی از 6 به 12 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی با بیان این مطلب گفت: یکی از اهداف این شرکت  تبدیل منطقه به قطب تخلیه و بارگیری مواد معدنی و مواد نفتی است که در حال حاضر ظرفیت اسکله 6 میلیون تن برای مواد معدنی و 15 میلیون برای مواد نفتی است.

به گفته مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بهره‌برداری از طرح توسعه اسکله مذکور، ظرفیت واردات و صادرات مواد معدنی از 6 به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی این پروژه را  یکی از طرح‌های مهر ماندگار برشمرد که روند احداث آن شامل مطالعات ژئوتکنیک، مطالعات مهندسی بخش سیویل اجرای سازه، لایروبی، ایجاد دایک سنگی موج شکن بوده است.

هندیان یادآور شد: در راستای احداث و اجرای بخش‌های مذکور حدود 530 میلیارد ریال هزینه شده است که با نصب تجهیزات به حدود 600 میلیارد ریال خواهد رسید.

به گفته وی، در این پروژه بیش از 100 میلیون دلار صرفه جویی ارزی عاید کشور شده است.

هندیان ادامه داد: این اسکله برای پهلوگیری کشتی‌هایی تا ظرفیت 150 هزار تن در نظر گرفته شده است.

وی  با اشاره گفت: برای اجرای طرح توسعه تعداد 166 شمع  به طول 42 متر، قطر 56 اینچ و ضخامت 19 میلی متر در عمق 14.5 متری از بستر دریا تعبیه شده است که با 16 عدد فندر، 16 عدد بولارد تجهیز شده، بستری مناسب برای ایجاد تاسیسات و اجزای اسکله ایجاد شده است.

هندیان افزود: نوع این اسکله شمعی است و عرشه آن دارای 343 متر طول، 38.2 مترعرض (در وسط 26.8 متر) است که در مجموع عرشه‌ این اسکله برابر با 11 هزار متر مربع است.

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در خصوص احداث پروژه پست برق 230/400 کیلو ولت شهید لشگری نیز در این منطقه، افزود: این پست یکی از بزرگترین پست‌های برق کشور است که برای انتقال 1850 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های منطقه و 600 مگاوات از طریق خطوط انتقال شبکه سراسری به صنایع منطقه به همراه 30 کیلومتر خط انتقال دو مداره 400 کیلو ولت و سه کیلومتر برج‌های تلسکوپی با هزینه بالغ بر 920 میلیارد ریال احداث شده است.

به گفته وی، تمامی مراحل مطالعات مهندسی، طراحی، عملیات اجرایی، نصب، تست و راه‌اندازی و نظارت در این طرح، توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در غرب شهر بندرعباس واقع شده است.

انتهای پیام/88001/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول