اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون خراسان‎رضوی:

بیش از 12هزار نفر در خراسان‎رضوی مستمری بگیر بیمه بیکاری هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‎رضوی گفت: 12 هزار و 900 نفر در خراسان‎رضوی مستمری بگیر بیمه بیکاری هستند که به‎طور متوسط ماهانه رقمی بین 60 تا 70 میلیارد ریال از خزانه دولت به آنان پرداخت می‎شود.

بیش از 12هزار نفر در خراسان‎رضوی مستمری بگیر بیمه بیکاری هستند

محمد سنجری در حاشیه کارگروه اشتغال شهرستان بردسکن در گفت‎و‏گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: طرحی به عنوان 30-70 و یا استفاده از تبصره یک ماده شش قانون کار اجرایی شده است که بر اساس آن کارفرمایانی که به نیرو احتیاج دارند، می‎توانند با مراجعه به ادارات کار شهرستان‎ها و به‎کارگیری این نیروها فقط 30 درصد حقوق را پرداخت کنند و مابقی توسط تامین اجتماعی به مقرری بگیر پرداخت می‎شود.

وی افزود: در همین راستا در سال 91 تعداد 4 هزار و 15 نفر برگشت به کار شدند و از این ماده استفاده کردند و در سه ماهه نخست امسال نیز تعداد 415 نفر در استان از این موقعیت بهره‏مند شده‏اند که پول حاصل از به ‏کارگیری مجدد این افراد به چرخه تولید کشور افزوده شده است.

وی در ارتباط با بند «و» ماده 80 قانون کار تصریح کرد: فرصتی به‎ وجود آمده تا کارفرمایانی که نیروی جدید به ‎کار گیرند و یا کارگری را جذب کنند، می‎توانند با فرآیند آن از طریق کاریابی و ادارات کار و در نهایت سازمان تامین اجتماعی از تمهیدات این قانون و معافیت بیمه استفاده کنند.

سنجری گفت: در سال 91 در سطح خراسان‌رضوی تعداد 10 هزار نفر از این طرح استفاده کرده‎اند که اجرای این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/70021/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول