اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

تکریم شهروندان گیلانی هدف دولت الکترونیک است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: افزایش کیفیت زندگی و تکریم شهروندان از اهداف دولت الکترونیک در گیلان است.

تکریم شهروندان گیلانی هدف دولت الکترونیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اجرای طرح کارت هوشمند ملی و ارائه خدمات مبتنی بر آن در گیلان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال برابر بند "د" ماده 46 قانون برنامه پنجم کشور اجرای طرح کارت هوشمند ملی را به عهده دارد.

وی به ارائه طرح خدمات الکترونیک در راستای استقرار دولت الکترونیک توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران و استانداری گیلان اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش زیرساختی کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک محسوب می‌شود.

متقی‌طلب با بیان اینکه توافقنامه اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی به صورت پایلوت بین ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان امضا شده است، تصریح کرد: طرح مذکور با استفاده از امکانات و سرمایه بخش خصوصی اجرا می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تامین منابع مالی، کارت خام، تجهیزات و سخت‌افزارهای مورد نیاز، نصب و راه‌اندازی و همچنین نگه‌داری تجهیزات و مدیریت اجرایی را با مسئولیت گروه ایریانا دانست و بیان کرد: تمام فعالیت‌ها با نظارت سازمان ثبت احوال کشور و استان و همچنین مطابق با استانداردها و چارچوب‌های تعیین شده انجام می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی‌های موجود در گیلان، اذعان کرد: عملیات اجرایی طرح صدور کارت هوشمند ملی پس از امضا و تبادل توافقنامه بدون وقفه و با سرعت در استان اجرایی شده است.

متقی‌طلب، آمادگی زمینه‌های فرهنگی و مدیریتی در گیلان را نمونه‌ای موفق در صدور کارت هوشمند ملی در کشور دانست و عنوان کرد: ارائه هویت الکترونیکی واحد برای شناسایی و احراز هویت شهروندان گیلانی به عنوان جایگزین کارت شناسایی ملی از اهداف توافقنامه است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان بر حذف مدارک کاغذی برای احراز هویت تأکید کرد و یادآور شد: امکان ارائه خدمات تمام الکترونیکی توسط دستگاه‌های اجرایی هدف اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی در استان است.

وی، ایجاد شفافیت، امنیت، اعتماد و تمایل بیشتر در مردم برای استفاده از خدمات الکترونیکی را از اهداف توافقنامه مذکور خواند و اظهار کرد: ایجاد زمینه رونق کسب و کار و تجارت الکترونیکی از جمله اهداف توافقنامه اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی در گیلان است.

متقی‌طلب با تأکید بر استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های بخش خصوصی در صدور کارت هوشمند ملی در گیلان، بیان کرد: افزایش چابکی، کارآیی و اثربخشی دستگاه‌های اجرایی و همچنین افزایش کیفیت زندگی و تکریم شهروندان گیلانی از دیگر اهداف توافقنامه اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی در استان است.

انتهای پیام/84001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول