اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مدت 6 هفته

طرح صدور کارت هوشمند ملی در گیلان عملیاتی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از بررسی و عملیاتی شدن طرح صدور کارت هوشمند ملی در مدت شش هفته در این استان خبر داد.

طرح صدور کارت هوشمند ملی در گیلان عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین متقی‌طلب عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان اظهار کرد: سال‌های گذشته پروژه‌های بسیاری در رابطه با توسعه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های مختلف گیلان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها درباره ایجاد شبکه‌های رایانه‌ای و زیرساخت‌های ارتباطی بوده و بخشی شامل تولید و راه‌اندازی نرم‌افزارهای عمومی مانند سیستم‌های اتوماسیون مالی و اداری و همچنین نرم‌افزارهای اختصاصی بوده است.

‌متقی‌طلب به توسعه شبکه‌های رایانه‌ای و توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در انجام تمام امور جاری، تدوین طرحی برای ساماندهی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های مرتبط با این حوزه اشاره کرد و افزود: جلوگیری از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های موازی، پراکنده و جزیره‌ای از ضرورت‌ها و اولویت‌ها محسوب می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته سند جامع راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان با پشتیبانی معاونت برنامه‌ریزی استانداری تصویب و اجرا شده است.

وی تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان را گام مهمی در راستای توسعه استان گیلان در بخش فناوری و اطلاعات دانست و تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه پنجم به صورت ویژه مورد توجه است.

متقی‌طلب برنامه‌ریزی و اجرای اقدام‌های عملیاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌های اجرایی در چارچوب راهبردهای پیشنهادی را امری ضروری و غیر قابل اجتناب خواند و بیان کرد: طرح صدور کارت هوشمند ملی در مدت شش هفته قابل بررسی و اجرایی شدن در گیلان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان خروجی‌های اصلی طرح مذکور را شامل اهداف، راهبردها و اقدام‌های عملیاتی مورد نیاز برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان عنوان کرد و گفت: اسناد فرادستی کشور شامل سند چشم‌انداز بیست ساله و سند برنامه پنجم در سند جامع فناوری اطلاعات گیلان مد نظر است.

وی مراحل اجرایی پروژه تدوین سند راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گیلان را شامل یک فاز برنامه‌ریزی و چهار فاز اجرایی ذکر کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی و آماده‌سازی، شناخت وضع موجود، تدوین راهبردهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدوین برنامه گذار و تدوین راهکارهای پیاده‌سازی فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله فازهای سند جامع فناوری اطلاعات گیلان است.

انتهای پیام/84001/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول