اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

خدمات اداره‌های گیلان با کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود

استاندار گیلان به صدور کارت هوشمند ملی برای افراد 15 سال به بالا در این استان اشاره کرد و گفت: خدمات تمام اداره‌های گیلان با کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود.

خدمات اداره‌های گیلان با کارت هوشمند ملی ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مختلف در استان اظهار کرد: زیرساخت فناوری اطلاعات در گیلان نداشتیم.

وی با بیان اینکه تلاش گسترده‌ای در بخش آب، برق، گاز و ... در گیلان انجام شده است، افزود: گیلان در ساخت بنادر و جاده در کشور نمونه است ضمن اینکه صد درصد شهرهای گیلان گازرسانی شدند.

هاشم‌نیا به سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 500 میلیارد تومانی در بخش راه‌آهن گیلان اشاره کرد و گفت: اجرای دولت الکترونیک از تمام طرح‌های مذکور گسترده‌تر است.

استاندار گیلان دولت الکترونیک را بزرگراه بسیار گسترده توصیف کرد و یادآور شد: سرعت فضای مجازی برابر با سرعت نور است.

وی اجرای کارت هوشمند ملی در گیلان را اقدامی بسیار بزرگ خواند و تصریح کرد: مقررات در نظام‌سازی تعیین‌کننده است و زمانی مشکل بروکراسی ایجاد می‌شود که مقرراتی علیه مقررات وضع شود و بخواهیم مقررات‌زدایی کنیم.

هاشم‌نیا با بیان اینکه وقتی امکان اجرای قانون‌های پیچیده نباشد فساد ایجاد می‌شود، اذعان کرد: اجرای مقررات باید با سرعت صورت گیرد و اعتمادساز باشد.

استاندار گیلان بر بازیابی و ارزیابی اجرای مقررات تاکید کرد و افزود: کارت هوشمند ملی امور را تسهیل می‌کند و قابل اعتماد است.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات سازمان‌ها و اداره‌ها در قالب کارت هوشمند ملی قابل ارائه است، اضافه کرد: برنامه‌های سازمان‌ها در قالب کارت هوشمند ملی قابل پیاده‌سازی است.

هاشم‌نیا از صدور کارت هوشمند ملی برای افراد 15 سال به بالا در گیلان خبر داد و تصریح کرد: اجرای صدور کارت هوشمند ملی به 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و این سرمایه توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه صدور کارت هوشمند ملی به‌راحتی در گیلان قابل اجرا است، گفت: مراحل سخت‌افزاری و اطلاعاتی طرح مذکور در استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/84001/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول