اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

امسال 6 هزار شغل جدید در قروه ایجاد می‌شود

فرماندار قروه از ایجاد 6 هزار شغل جدید در این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

امسال 6 هزار شغل جدید در قروه ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای اداری قروه با اعلام این خبر گفت: رویکرد شهرستان در سال‌جاری در زمینه تحقق سهم اشتغال، ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

وی بیکاری را از مهمترین دغدغه‌های جامعه امروز عنوان کرد و افزود: ادارات و نهادهای شهرستان برای رفع این دغدغه باید تمامی همت و تلاش خود را به کار گیرند و تنها به ارائه گزارش بسنده نکنند.

شیخی‌زاده با تاکید بر اینکه همه باید برای ایجاد اشتغال پایدار، پای کار باشند تصریح کرد: برنامه‌ریزی مطلوب برای این منظور از سوی ادارات و بانک‌های عامل ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات مورد نیاز برای خرید به موقع گندم از کشاورزان گفت: سیلوهای صنعتی و مراکز خرید به صورت 24 ساعته آماده دریافت محصول از گندم‌کاران هستند.

فرماندار قروه بر لزوم اطلاع‌رسانی به کشاورزان درباره مزایای فروش محصول به مراکز خرید گفت: گندم تولیدی قروه از با کیفیت‌ترین محصولات کشور است که سال‌های گذشته دلالان آن را خریداری و به مصرف غیر انسانی در واحدهای دام و طیور رسانده‌اند.

شیخی‌زاده اضافه کرد: به دلیل منفعت‌طلبی واسطه‌ها و دلالان امکان ذخیره‌سازی گندم در سال‌های گذشته وجود نداشت و از این رو گندم با کیفیت پایین به شهرستان وارد می‌شد که حاصل آن ارائه نان با کمترین کیفیت به شهروندان است.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل معینی، جواز خروج گندم از شهرستان را برعهده دارند گفت: با سایر افرادی که به خروج غیرقانونی گندم از منطقه مبادرت کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

*تمامی مسکن‌های مهر مشکل دارند

فرماندار قروه در ادامه از مشکلات مسکن‌های مهر در این شهرستان پرده برداشت و گفت: همه مسکن‌های مهر در این شهرستان مشکل دارند و به همین منظور باید از همه تعاونی‌های فعال در این زمینه حسابرسی شود.

به گفته شیخی‌زاده برنامه دولت در اجرای این طرح، ارائه مسکن با قیمت مناسب به اقشار کم درآمد بوده است، اما این مطلب در قروه صدق نمی‌کند و باید به صورت جدی به این مسئله رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از اعضای هیئت مدیره‌های مسکن مهر به جای خدمت، خیانت کرده‌اند، از معرفی خائنان به مردم خبر داد و افزود: برخی از این افراد، کسانی را که به راز خیانتشان پی برده‌اند، به صورت سلیقه‌ای اخراج می‌کنند تا رازشان برملا نشود.

فرماندار قروه افزود: هرجا که لازم باشد اعضای هیئت مدیره باید تعویض شوند و در این زمینه کوتاهی نشود.

وی به این نکته هم اشاره کرد که برخی از اعضای هیئت مدیره یک تا دو میلیون تومان برای مسکن خود پرداخت کرده‌اند در حالیکه از سایر اعضا بیش از 17 میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

*معضلات اجتماعی نیازمند راهکاری سازنده است

شیخی‌زاده در ادامه به برخی معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: پدیده بدحجابی نیازمند چاره‌اندیشی اساسی است که در این راستا کمیته های تذکر لسانی باید فعالتر شوند.

وی افزود: توزیع لوح‌های مبتذل و مصرف مواد مخدر نیز از جمله معضلاتی است که باید رفع شود.

*طرح‌های اولویت‌دار در کمیته برنامه‌ریزی لحاظ شود

فرماندار قروه از ارائه پیشنهاد ارتقاء دو روستای بزرگ وینسار و مالوجه به شهر، به وزارت کشور خبر داد و افزود: این دو روستا دارای جمعیت و وسعت قابل ارتقا به شهر است که تلاش می‌شود، این طرح عملی شود.

شیخی‌زاده از شروع به کار احداث دانشکده صنعت و معدن در این شهرستان خبر داد و افزود: این دانشکده از نیازهای اساسی شهرستان است که باید برای رفع موانع و مشکلات آن، با پیمانکار طرح همکاری و تعامل بیشتری صورت گیرد.

وی توسعه پارک رضوان، پیگیری احداث بیمارستان 50 تختخوابی تامین اجتماعی، ساماندهی صنوف مزاحم و نیز جایگاه دفن زباله شهرهای قروه، سریش آباد، دزج و دلبران و ساماندهی آرامستان را از دیگر طرح‌های اولویت‌دار برشمرد و افزود: توسعه فضا و تجهیزات بیمارستان شهید بهشتی و ارتقاء تخت‌های آن از 175 تخت موجود به 250 تخت نیازمند 150 میلیارد ریال اعتبار است که این طرح از نیازهای اصلی شهرستان به شمار می‌رود.

وی همچنین خواستار نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها در  ماه مبارک رمضان شد.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول