اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر خبر داد

جاده بوشهر - شیف - گناوه آماده بهره‌برداری/ کاهش 40 کیلومتری مسافت بوشهر - گناوه

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: جاده بوشهر - شیف - گناوه به طول 80 کیلومتر آماده راه‌اندازی است که طول این مسیر را 40 کیلومتر کاهش می‌دهد.

جاده بوشهر - شیف - گناوه آماده بهره‌برداری/ کاهش 40 کیلومتری مسافت بوشهر - گناوه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه وقوع زلزله فروردین ماه در دشتی در روند اجرایی طرح‌ها اثری نگذاشت، افزود: در چند ماه گذشته طرح‌های بزرگی در استان بوشهر افتتاح شد و اکنون 18 پروژه عمرانی بزرگ استان بوشهر آماده افتتاح است.

وی به برخی از طرح‌ها که آماده افتتاح است، اشاره کرد و افزود: به آب اندازی کشتی افراماکس، مسیر80 کیلومتری جاده بوشهر، شیف، گناوه با سرمایه‌گذاری 45 میلیارد تومان و پروژه 400 کیلو ولت برق کنگان که با 35 میلیارد تومان اعتبار ساخته شده از جمله طرح‌هایی است که در آستانه افتتاح است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر همت مسئولان برای تکمیل پروژه‌های سال 91 افزود: در آستانه تخصیص بودجه سال 92 به دستگاه‌های اجرایی هستیم که لازم است از هم‌اکنون اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد.

رستمی با اشاره به مدیریت بسیار خوب صورت گرفته در جریان زمین‌لرزه شهرستان دشتی، اضافه کرد: مدیریت بحران استان بوشهر در جریان این زمین‌لرزه به عنوان عملکرد نمونه در سطح کشور انتخاب شد که با مستندسازی فعالیت‌های انجام شده به عنوان پایلوت برای استفاده در بحران‌ها انتخاب شد که این کار حاصل تلاش همه مسئولان و مدیریت خوب استاندار بوشهر بود.

وی با بیان اینکه تنها سه فرمانداری طرح‌های عمرانی شهری را ارائه کرده‌اند، تاکید کرد: تکمیل طرح‌های عمران شهری، اعلام طرح‌های مورد نیاز شهرها دراولویت برنامه‌های عمران شهری قرار دارد که تاکنون سه فرمانداری اعلام کرده اند و هفت فرمانداری دیگر هنوز نسبت به اعلام لیست این پروژه‌ها اقدام نکرده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر جلوگیری از برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهرها تاکید کرد و گفت: با تاکید استاندار باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهرها جلوگیری شود و ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی باید با جدیت و حساسیت نسبت به این موضوع وارد عمل شوند.

رستمی همچنین بر پیگیری حل برخی ازمشکلات طرح‌های عمرانی تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلات طرح‌های عمرانی با یک تماس تلفنی حل می‌شود و همه مسئولان باید تلاش خود را برای ارائه خدمات بیشتر به مردم به کار گیرند.

وی بر لزوم تامین آب شهری، روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه منابع آبی استان بوشهر از دیگر استان‌ها با مشکلات خاصی تامین می‌شود، لازم است با مدیریت مناسب، بهترین استفاده را از این منابع آب داشته باشیم.

معاون استاندار بوشهر اشاعه فرهنگ صرفه جویی آب را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: همه باید تلاش کنند فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب صورت گیرد تا با توجه به مشکلات کم‌آبی، صرفه‌جویی بیشتری در این ماده حیاتی داشته باشیم.

رستمی از برگزاری دو همایش بزرگ در استان بوشهر خبر داد و افزود: همایش بین‌المللی خلیج فارس که سال گذشته در تهران برگزار شده بود، امسال بهمن ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

وی همچنین از خدمات ارزشمند رئیس کل دادگستری و فرمانده انتظامی استان بوشهر در جهت ایجاد امنیت و نظم عمومی و برخورد با اخلاگران نظم جامعه قدردانی کرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول