اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد:

افزایش نمایندگان شورا بستر مدیریت یکپارچه شهری را فراهم کرد

رئیس شورای شهر مشهد گفت: با افزایش نمایندگان شورا در دوره چهارم شورای شهر مشهد بستر مدیریت یکپارچه شهری فراهم شده است.

افزایش نمایندگان شورا بستر مدیریت یکپارچه شهری را فراهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه شهری نسبت به تهیه برنامه جامع مدیریت شهری به‌منظور دستیابی به ساختار مناسب و مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری در محدوده و حریم شهرها، با رویکرد تحقق توسعه پایدار شهرها تاکید شده است.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: تمرکز مدیریت از طریق واگذاری وظایف و تصدی‌های دستگاه‌های دولتی به بخش‌های خصوصی و تعاونی و شهرداری‌ها و ارتقای جایگاه شهرداری تاکید دارد.

وی در ارتباط با مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان و افراد کم‌توان جسمی را امری ضروری خواند و افزود: متاسفانه سرانه جمعیتی افراد معلول کشور ما رقمی قابل ملاحظه را شامل می‌شود که بخش عمده‌ای از آن را جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی تشکیل می‌دهند.

شیرمحمدی افزود: نیازی به تهیه دستورات و نقشه‌ها در این زمینه نیست زیرا اهمیت اجرای این استانداردها برای معلولان در ساختمان‌ها عمومی دولتی و خیابان‌ها و فروشگاه‌های روشن است.

وی با تاکید بر اینکه باید این ضوابط رعایت شود، افزود: امروزه یک معلول در صورتیکه به اداره‌های دولتی و غیر دولتی مراجعه کند با مشکلات عمده‌ای روبه رو خواهد بود زیرا زیرساخت‌های لازم برای بهبود شرایط آنها ایجاد نشده است.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: شهرداری موظف است از صدور پروانه احداث و پایان کار برای ساختمان‌ها، اماکن عمومی و معابری که ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان را رعایت نکرده‌اند، خودداری کند.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری بر سایر دستگاه‌ها به‌ویژه در سطح شهر به علت فقدان ساختارهای مدیریتی توفیق چندانی نداشته است در صورتی که طبق قانون باید تصدی‌گری‌های دولت کاهش یابد، ضمن این‌که با نبود مدیریت واحد شهری هزینه‌های گزافی به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/70001/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول